استوار مثل کوهجاری مثل رود

تخفیفات اپل کار ساز بود؛ رشد فروش 52 درصدی در بازار چین

به دلیل تخفیفات زیادی که اپل روی محصولاتش اعمال نمود، این شرکت بالاخره پس از مدت‌ها توانست به روند رو به رشد در بازار چین برسد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۳-۰۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
تخفیفات اپل کار ساز بود؛ رشد فروش 52 درصدی در بازار چین

کمپانی اپل با توجه به تخفیفات شگفت‌انگیزی که روی محصولاتش در بازار چین اعمال کرد، بالاخره توانست از روند نزولی خارج شود و فروش خوبی را تجربه کند. این شرکت آمریکایی در ماه‌آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) توانست ۵۲ درصد فروش بیشتری را نسبت به ماه قبلی تجره کند. این بسیار خبر خوبی برای اپل و سهامدارانش خواهد بود.

بیشترین سهم فروش در بین گوشی‌های واردشده به چین مربوط به گوشی‌های آیفون است!

بازار موبایل چین یکی از بزرگترین بازار‌های مصرفی دنیا است. این کشور، شرکت‌های تولید‌کننده بزرگی از جمله شیائومی و هواوی را دارد که عرصه رقابت را برای رقبا تنگ کرده‌اند. با توجه به ممنوعیت استفاده ازگوشی‌های اپل در برخی از مراکز دولتی و نیمه دولتی، کارمندان مجبور به استفاده از گوشی‌های تولید چین شوند. این موضوع باعث رشد چشمگیر فروش گوشی‌های هواوی و شیائومی در بازار این کشور شد.

اپل برای تلافی کردن این موضوع، تصمیم گرفت که تخفیفات وسوسه‌کننده‌ای را روی محصولاتش اعمال نماید. از ابتدای سال ۲۰۲۴ به مناسبت آغاز سال نوی میلادی این تخفیفات شروع شد. سپس به مناسبت فرا رسیدن سال نو در کشور چین، تخفیفات بیشتری را روی محصولاتش اعمال نمود. اخیراً نیز برخی از محصولاتش را تا ۱۸ میلیون تومان تخفیف به فروش می‌رساند.

حالا این تخفیفات وسوسه‌کننده باعث شدند تا این شرکت آمریکایی به هدف خود برسد. از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی، پس از این که فروش محصولات اپل در دو ماهه ابتدایی سال با کاهش رو به رو بود، اما در دو ماه بعدی به یک باره همه چیز تغییر کرد. اپل در ماهی که گذشت، توانست بالاتر از سامسونگ، بیشترین میزان واردات تلفن همراه را به کشور چین به نام خود ثبت کند.

نمودار فروش محصولات اپل در چین

اکنون کمپانی اپل وضعیت خوبی در بازار چین دارد و نسبت به ماه‌های گذشته، با ۵۲ درصد فروش بیشتری مواجه بوده است. به نظر شما این اقدام از سوی اپل منطقی بوده است یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید