استوار مثل کوهجاری مثل رود

سود چشمگیر 933 درصدی سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال 2024!

کمپانی کره‌ای سامسونگ طی مصاحبه‌ای که اخیراً انجام داده، اعلام کرده که در سه ماهه ابتدایی سال 2024 سود عملیاتی 933 درصدی را تجربه کرده است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۱۱
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
سود چشمگیر 933 درصدی سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال 2024!

کمپانی قدرتمند سامسونگ از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا پایان ماه ماه مارس توانسته عملکرد مالی فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند. طبق گزارشات مالی منتشر شده از این شرکت، سامسونگ در فصل اول سال ۲۰۲۴ سود عملیاتی ۹۳۳ درصدی داشته است.

سامسونگ این سوددهی زیاد را مدیون فناوری هوش مصنوعی است. زیرا با مجهز شدن گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ به قابلیت هوش مصنوعی، طرفداران زیادی جذب این فناوری نوین شدند.

سامسونگ از فصل چهارم ۲۰۲۲ تا کنون، برای اولین بار به سود رسیده است!

یکی از خبرگزاری‌های معتبر آمریکایی طی محاسبه‌ای که با شرکت سامسونگ انجام داده، مدعی شده که این شرکت کره‌ای در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی سود چشمگیری را داشته است. کمپانی سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ سود عملیاتی ۹۳۲.۸ درصدی را تجربه کرده بود. این یعنی شرکت سامسونگ در فصل اول سال ۲۰۲۴ حدود ۴.۷۹ میلیارد دلار درآمد داشته است.

این شرکت کره‌ای مدعی شده که این سوددهی چشمگیر به لطف مجهز شدن به قابلیت هوش مصنوعی میسر شده است. زیرا با وجود این قابلیت، میران فروش تراشه‌های حافظه نسبت به سال گذشته، با رشد دو برابری مواجه شده‌اند.

شرکت سامسونگ می‌گوید که از فصل چهارم سال ۲۰۲۲ تا اواخر سال ۲۰۲۳ سودی را نداشته و این شرکت برای اولین باری است که در این مدت زمان به سود می‌رسد. شرکت سامسونگ در سه ماهه ابدایی سال ۲۰۲۴ نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۳ با رشد سوددهی ۱۲.۸۱ درصدی مواجه شده است.

سود سامسونگ در سه ماهه ابتدایی 2024

همچنین سامسونگ اعلام کرد که:

به‌دلیل فروش بسیار خوب گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری گلکسی S۲۴ و افزایش قیمت تراشه‌های حافظه، به درآمد ۵۲.۳ میلیارد دلاری دست یافتیم. با بازگشت بخش حافظه به سودآوری، سود عملیاتی ما به ۴.۷۹ میلیارد دلار افزایش یافت.

حالا با توجه به پیشبینی‌های صورت گرفته، سال ۲۰۲۴ برای این شرکت کره‌ای بسیار سودده خواهد بود و این شرکت قصد دارد سخت انبوه تراشه‌های هوش مصنوعی را افزایش دهد. حالا به نظر شما شرکت‌هایی مثل اپل و مایکروسافت می‌توانند در سال ۲۰۲۴ به چنین سودی دسترسی پیدا کنند یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید