استوار مثل کوهجاری مثل رود

هر آنچه که باید درباره‌ Z Fold5، عضو جدید خانواده‌ سامسونگ بدانید

Galaxy Z Fold 5 آخرین مدل از گوشی‌های تاشو در خط تولید سامسونگ است. قیمت‌های انتخابی شرکت برای این گوشی وابسته به حافظه‌ی داخلی آن متفاوت است.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
هر آنچه که باید درباره‌  Z Fold5، عضو جدید خانواده‌ سامسونگ بدانید

Galaxy Z Fold 5 با حافظه‌های 256 گیگا بایت، 512 گیگا بایت و 1 ترا بایت به ترتیب با قیمت‌های 1799/99، 1919/99 و 2009/99 دلار به بازار عرضه می‌شود. هر سه نوع امکان استفاده‌ از رم 12 گیگا بایتی را هم برای کاربران فراهم می‌کنند.

طراحی؛ نازک تر و سبک تر از گذشته

طراحی و ظاهر این تلفن همراه شباهت زیادی به Z Fold 4 سال گذشته دارد در صورتی که صفحه نمایش آن از صفحه نمایش مدل قبلی نازک‌تر، کوتاه‌تر است و به صورت کلی 11 گرم از مدل قبلی سبک‌تر است.

در Galaxy Z Fold 5 همان طراحی قبلی استفاده شده است؛ به این معنی که در حالت تا شده دکمه‌های تغییر ولوم و روشن و خاموش کردن دستگاه (سنسور انگشت نگاری) در سمت راست، میکروفون، اسپیکر و درگاه یواس‌بی تایپ C در قسمت پایینی دستگاه و یک اسپیکر و سه میکروفون دیگر هم در قسمت بالایی دستگاه قرار دارند.

به گفته‌ خود شرکت در این گوشی از بهترین و بادوام‌ترین مکانیسم لولا استفاده شده است و به همین واسطه چین خوردگی گوشی تنها از یک زاویه قابل رویت است. البته که مهم‌ترین ویژگی Z Fold5 این است که در حالت تمام صفحه دیگر شکافی میان دو قسمت گوشی وجود ندارد و یک صفحه‌ی یکدست و کامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این گوشی هم همچنان از IPX8 استفاده می‌شود؛ بنابراین دستگاه در مقابل آب مقاوم است اما مقاومتی در مقابل گرد و غبار ندارد.

Z Fold 5

صفحه نمایش؛ تقریبا بدون تغییر!

Galaxy Z Fold 5 تغییری در اندازه‌های صفحه نمایش نسبت به Z Fold 4 نداشته است و صفحه نمایش کاور با 6.2 اینچ و صفحه نمایش اصلی با 7.6 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. سامسونگ نه تنها کیفیت صفحه نمایش مدل جدید خود را در همان 402 مگاپیکسل نگه داشته است  بلکه قدرت قبلی خود در تازه‌سازی تطبیقی تصاویر صفحه نمایش را حفظ کرده است.

همچنین سامسونگ در نرم‌افزارهای مرتبط با صفحه‌‌ی نمایش‌ پیشرفت‌هایی داشته است؛ در Z Fold 5 در قسمت نوار وظیفه‌ی صفحه‌ نمایش کاور چهار برنامه‌ای که اخیرا استفاده شده‌اند نمایش داده می‌شوند و در صفحه نمایش اصلی، امکان کشیدن و رها کردن با دو دست وجود دارد.

دوربین؛ تغییر محسوس در ظاهر لنزها

سامسونگ در Galaxy Z Fold 5 از همان تنظیمات دوربین‌های Z Fold 4  منتها با وعده‌ تصویربرداری و فیلمبرداری با کیفیت بهتر در نور کم، استفاده کرده است. مطابق با اظهارات سامسونگ Z Fold 5 در فضاهای تاریک تصویربرداری بهتری انجام می‌دهد و تجربه‌ی بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به صورت ظاهری هم تنها محل قرارگیری LED با Z Fold 4 متفاوت است و به جای قرار گرفتن در قسمت پایینی لنزهای دوربین در کنار آنها قرار گرفته است.

بنابراین شما می‌توانید Z Fold 5 را با یک لنز 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین دوم و یک لنز 10 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سوم برای تصویربرداری با کیفیت از سوژه‌های دورتر خریداری کنید. البته که برای عکس‌های سلفی دو دوربین 10 و 4 مگاپیکسلی هم در اختیار کاربران این مدل گوشی قرار می‌گیرد.

Z Fold 5

باتری؛ 4400 میلی آمپر ساعت 

ظرفیت باتری Z Fold 5 با Z Fold 4 تفاوتی ندارد و هر دو ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعت را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در صورتی که در Z Fold 5 از پردازنده‌ قوی‌تری استفاده شده است و این پردازنده قوی مسلما در نگهداری شارژ تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند. همچنین سامسونگ در این گوشی هم از امکان شارژ با سیم و بی سیم 25 وات استفاده کرده است و در کنار آنها امکان شارژ معکوس هم برای کاربران وجود دارد.

در این نوشته با جدیدترین عضو خانواده‌ی سامسونگ، Z Fold 5 آشنا شدیم؛ تلفن همراهی که در ظاهر تفاوت زیادی با مدل قبلی خود ندارد اما با یکسری تغییرات کوچک در طراحی صفحه نمایش، خوش دستی بیشتری را برای کاربر فراهم کرده است، از پردازنده‌ی قوی‌تر یعنی نسل دوم اسنپ دراگون، استفاده می‌کند، امکان تصویربرداری با کیفیت‌تر در تاریکی را فراهم می‌کند و از همه مهم‌تر در حالت تمام صفحه هیچ نشانی از شکاف وجود ندارد.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به حوزه‌ی فناوری و دیجیتال به خصوص در زمینه‌ی تلفن‌های همراه هستید؛ مقالات به روز سایت ما را دنبال کنید.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید