استوار مثل کوهجاری مثل رود

هرآنچه باید درباره‌ Galaxy Z Flip 5 باید بدانید

سامسونگ که از پیشتازان تولید گوشی‌های هوشمند تاشو در جهان بوده؛ اخیرا محصول جدید خود از خانواده‌ Z Flip را روانه بازار کرده است. Galaxy Z Flip 5 یک انتخاب خاص برای افراد علاقه‌مند به یک گوشی متفاوت است.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
هرآنچه باید درباره‌ Galaxy Z Flip 5 باید بدانید

در تاریخ 11 اوت، 20 مرداد 1402، این گوشی به شکل رسمی وارد بازار جهانی شد. برخلاف Z Flip 4 در این سری از حافظه‌ داخلی 128 گیگا بایت خبری نیست و حافظه‌ پایه از 256 گیگا بایت شروع و با قیمت 999 دلار وارد بازار جهانی شده است.

البته که در زمان پیش سفارش، امکان خرید این گوشی با کمتر از 999 دلار برای علاقه‌مندان فراهم شده بود.

مشخصات فنی و ظاهری

سامسونگ در تولید این سری جدید از همان سخت‌افزار قبلی استفاده کرده است اما عملکرد یکسری از این قطعات را با استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزاری ارتقا داده است.

Z flip 5

در واقع ممکن است از لحاظ سخت‌‌افزاری تغییری در ساختار Z Flip 5 نسبت به مدل قبلی یعنی Z Flip 4 ایجاد نشده باشد اما عملکرد و بازدهی به صورت قابل محسوسی با Z Flip 4 تفاوت دارد. در ادامه با ویژگی‌های فنی این گوشی با جزئیات بیشتر آشنا می‌شویم.

۱. طراحی؛ یک صفحه مربعی ۳.۴ اینچی

یکی از اصلی‌ترین انتقادهای کاربران سامسونگ در سال‌های اخیر عدم ایجاد تغییر در طراحی گوشی‌های تاشو بوده است و به نظر می‌رسد تکرار این انتقاد در نهایت موثر واقع شده است.

در طراحی Z Flip 5 شاهد یک تغییر اساس در حالت تا شده‌ هستیم. بالاخره یک صفحه‌ مربعی 3.4 اینچی جایگزین صفحه‌ مستطیلی کوچک قبلی شد. در واقع با استفاده از این صفحه‌ی مربعی در حالت تاشده شما می‌توانید از یکسری برنامه‌ها و قابلیت‌های گوشی استفاده کنید.

با استفاده از این صفحه نمایش 3.4 اینچی می‌توانید آب و هوا را چک کنید، موزیک را کنترل کنید، از نقشه استفاده کنید و ... . به غیر از این تغییر، سامسونگ موارد دیگر را شبیه به مدل‌های قبلی و در همان کیفیت نگه داشته است.

برای قفل صفحه‌ی این گوشی از از حسگر اثر انگشت در کنار صفحه نمایش استفاده شده است. در ساخت این محصول از گوریلا گلس و قاب آلومینیومی استفاده است و مطابق با استاندارد IPX8 این گوشی در مقابل آب مقاوم است اما مقاومتی در مقابل گرد و خاک ندارد.  

Z Flip 5

۲. صفحه نمایش؛ ۶۰ هرتز نرخ نوسازی!

پیش از این در ارتباط با صفحه نمایش مربعی شکل 3.4 Z flip 5 صحبت کردیم که از گوریلا گلس ویکتوس 2(Gorilla Glass Victus2)  به همراه نرخ نوسازی 60 هرتز استفاده شده است. کیفیت و روشنایی صفحه به قدری است که خوانایی تصویر از بین نرود.

البته صفحه نمایشی که در  حالت تمام صفحه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد تفاوتی با صفحه نمایش مدل قبلی ندارد.

۳. دوربین؛ لنز ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسلی

دوربین و امکانات تصویربرداری یکی از آن ملاک‌هایی است که در خرید گوشی بسیار مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد اما سری Z گوشی‌های سامسونگ از آن دسته گوشی‌هایی نیست که به واسطه‌ی کیفیت بالای دوربین مورد توجه قرار بگیرند. جذابیت‌های سری Z در موارد دیگری مانند طراحی و مقاومت قرار دارد بنابراین نباید انتظار چندانی از امکانات تصویربرداری گوشی‌های سری Z داشته باشیم.

با این حال شرکت سامسونگ برای Z Flip 5، دو لنز 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید در پشت دستگاه و یک لنز 10 مگاپیکسلی در حالت تمام صفحه برای تصویربرداری‌های سلفی تعبیه کرده است. البته ناگفته نماند که به واسطه‌ی طراحی منحصر به فرد این دستگاه شما می‌توانید از هر دو لنز 12 مگاپیکسلی برای تصویربرداری‌های سلفی در حالت تاشده استفاده کنید.

علاوه بر تمام این‌ها، سامسونگ نرم‌افزارهای استفاده شده در مدل جدید را ارتقا داده است. تغییرات ایجاد شده در قسمت نرم‌افزاری مدل جدید به خوبی در کیفیت تصاویر محسوس و مشهود است.

Z Flip 5

۴. عملکرد و باتری؛ ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت

توان باتری در Z Flip 5 مانند سری قدیمی خود ۳۷۰۰ mAH است اما از  نسل دوم اسنپ دراگون به عنوان پردازنده استفاده شده است و همین تغییر باعث بروز ویژگی‌های جدید در Z Flip 5 شده است.

از ویژگی‌های اصلی این پردازنده، می‌توان به اجرای برنامه‌های سنگین بدون از دست دادن باتری و داغ شدن گوشی اشاره کرد. بنابراین انتظار می‌رود که Z flip 5 بتواند کمی بیشتر از سری قبلی خود باتری خود را حفظ کند.

در این نوشته، با عضو جدید سامسونگ آشنا شدیم؛ عضوی که با وجود استفاده از قطعات یکسان با نسل قبلی خود یک تفاوت ظاهری بسیار ملموس دارد و در قسمت‌های دیگر هم یا کیفیت را حفظ کرده است یا با استفاده از قدرت‌های نرم‌افزاری کیفیت را ارتقا داده است. در این سری جدید از تلفن‌های تاشوی عمودی از اندروید 13 استفاده می‌شود.

5. رنگ‌بندی

در تاریخ 20 مرداد، Z Flip 5 در رنگ‌های یاسی، سبز نعنایی، کرمی و خاکستری وارد بازار جهانی شده است و تا امروز گزارش‌های قابل توجهی از این گوشی در مجلات مختلف منتشر شده است. برای اطلاع از این قبیل اخبار وبلاگ‌های ما را دنبال کنید.  

Z Flip 5


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید