استوار مثل کوهجاری مثل رود

کدهای مخفی امنیتی سیستم عامل اندروید

 کدهای امنیتی یکی از آن قابلیت‌های ناشناس هستند که در موقعیت‌های خاص بسیار مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرند. در این نوشته می‌خواهیم با کدهای مخفی امنیتی سیستم عامل اندروید آشنا شویم.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
کدهای مخفی امنیتی سیستم عامل اندروید

کدهای مخفی امنیتی در واقع کدهایی هستند که امکان دسترسی به فعالیت‌های پنهان تلفن همراه را برای شما فراهم می‌کنند. تعدادی از این کدها به این علت که امکان دسترسی به اطلاعات خوب یا قابلیت‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد به محبوبیت بیشتر رسیده‌اند.

در ادامه با تعدادی از این کدها آشنا می‌شویم. برای استفاده از این کدهای مخفی امنیتی باید آن‌ها را در شماره گیر تلفن همراه وارد کنید و تماس را برقرار کنید. البته برای اجرای یکسری از این کدها نیاز به تماس گرفتن یا لمس آیکون تماس نیست و با وارد کردن آخرین کاراکتر، کد اجرا می‌شود.

1. پاک کردن تلفن همراه و نصب دوباره‌ی ثابت‌افزار

کد:

*2767*3855#

ثابت افزار در واقع یک سیستم عامل با درجه‌ی پایین‌تر است که امکان ارتباط میان کاربر و سخت افزار را فراهم می‌کند. در صورت نصب مجدد ثابت افزار، اطلاعات قبلی تلفن همراه پاک می‌شود و آماده‌ی پذیرش اطلاعات جدید می‌شود. در واقع می‌توانید از این کد برای چیزی  بیشتر از reset factory گوشی خود استفاده کنید زیرا با استفاده از این کد، شما حتی باید سیستم عامل را مجددا بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

2. بازگشت به تنظیمات کارخانه

کد:

*#*#7780#*#*

در واقع این کد یک مرحله از کد قبلی عقب‌تر است و تنها اطلاعات شخصی شما و اپلیکیشن‌های مورد استفاده بر روی گوشی را پاک می‌کند و گوشی را به وضعیت کارخانه‌ای خود باز می‌گرداند. اگر قصد فروش گوشی خود را دارید؛ استفاده از این کد قبل از فروش برای حفظ حریم شخصی شما به شدت پیشنهاد می‌شود.

3. اطمینان از شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل

کد:

 *#06#

هر تلفن همراه یا تجهیزات هوشمندی که تولید می‌شود یک شناسه بین المللی دارد که در یک کد کشور تولید کننده، برند و مدل مشخص می‌شود. برای اطمینان از اصالت کالا و همخوانی شناسه اصلی با آنچه که بر روی جعبه حک شده است شما می‌توانید از این کد استفاده کنید. در مدل‌های جدید شناسه بر پشت گوشی حک می‌شود اما همچنان این امکان در دسترس کاربران اندروید قرار دارد.

4. تغییر دادن رفتار دکمه‌ی پاور

کد:

*#*#7594#*#*

به صورت عادی زمانی که بخواهیم گوشی خود را خاموش یا ریست کنیم باید دکمه‌ی پاور را زمانی نگه داریم و بعد خواسته‌ی مدنظر خود را از لیستی که در اختیار ما قرار می‌دهد انتخاب کنیم. اما، اگر می‌خواهید به محض فشار دادن دکمه‌ی پاور، گوشی شما خاموش شود؛ می‌توانید از این کد استفاده کنید.

5. اطمینان از انتقال تماس‌های ورودی

کد:

*#67#

با استفاده از کد بالا شما می‌توانید از انتقال تماس‌های خود به خط دیگر و شماره‌ای که به آن منتقل شده است با خبر شوید. حتی اگر در زمان اشغالی و رد تماس، تماس شما به خط دیگری منتقل شده باشد از آن با خبر می‌شوید. این کد بیشتر مورد استفاده‌ی افرادی قرار می‌گیرد که تماس‌های کاری زیادی دارند.برای تغییر شرایطی که این کد به اطلاع شما می‌رساند باید از طریق تنظیمات تماس اندروید اقدام کنید.

6. پنهان کردن caller ID

کد:

*31#

اگر هم می‌خواهید حریم شخصی خود را حفظ کنید یا شماره‌ی شخصی خود را با تماس در دسترس دیگران قرار ندهید؛ می‌توانید از کد امنیتی بالا استفاده کنید. در صورتی هم که از این تصمیم خود منصرف شدید باز هم از کد بالا برای غیرفعال کردن این قابلیت استفاده کنید. در واقع بعد از هر بار استفاده از این کد پیامی برای شما مبنی بر فعال بودن یا نبودن این قابلیت ارسال می‌شود.

7. فعال کردن call waiting

کد:

*43#

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تماس‌های تلفنی زیادی دارند و ممکن است در مابین یک تماس نیاز به اطلاعات و صحبت با یک نفر دیگر داشته باشند فعال کردن این قابلیت به شما پیشنهاد می‌شود. با فعال کردن این قابلیت شما می‌توانید یکی از تماس‌های خود را در انتظار نگه دارید و تماس دیگری را جواب دهید یا اطلاعاتی که نیاز دارید را به دست آورید همچنین امکان جابه‌جایی میان تماس‌ها هم برای شما وجود دارد. برای غیرفعال کردن این قابلیت هم باید از کد #43# استفاده کنید.

8. اطلاع از SAR

کد:

*#07#

با استفاده از این کد می‌توانید از سطح SAR تلفن همراه خود آگاه شوید اما اصلا SAR چیست؟ SAR یا Specific Absorption Rate نرخ ثابت جذب است. بدن انسان با قرار گرفتن در معرض فرکانس‌های رادیویی و امواج الکتریکی بخشی از آن را جذب می‌کند و تلفن‌های همراه هم بخش عظیمی از تولید این فرکانس‌ها و امواج را در زندگی امروزه‌ی ما برعهده دارند. با استفاده از کد بالا شما می‌توانید از میزان SAR تلفن همراه خود آگاه شوید.

برای سنجش این میزان می‌توانید از دو معیار آمریکایی و اروپایی استفاده کنید. معیار آمریکایی، تا 1.6 وات به کیلوگرم برای کل بدن را بدون مشکل می‌داند اما معیار اروپایی تا 2 وات بر کیلوگرم برای 10 گرم از بدن را بدون مشل می‌داند. این اختلاف نشان از سخت‌گیری بیشتر آمریکایی‌ها در این موضوع دارد.

در این نوشته با تعدادی از کدهای مخفی امنیتی سیستم عامل اندروید آشنا شدیم؛ حال شما می‌توانید یکسری از تنظیمات تلفن همراه خود را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهید یا یکسری از قابلیت‌ها را به تلفن خود اضافه کنید.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید