استوار مثل کوهجاری مثل رود

اپل ظرفیت تولید تمام تراشه‌های 2 نانومتری را به خود اختصاص می‌دهد

کمپانی اپل میخواد با همکاری شرکت TSMC تمام ظرفیت خط تولید تراشه‌های 2 نانومتری را برای خود رزرو کند. این اقدام باعث می‌شود که به طور چشمگیری از رقبا پیشی بگیرد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۳-۰۱
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اپل ظرفیت تولید تمام تراشه‌های 2 نانومتری را به خود اختصاص می‌دهد

کمپانی اپل قصد دارد پس از دستیابی به تراشه‌های ۳ نانومتری، این بار به سراغ ساخت تراشه‌های ۲ نانومتری برود. اپل با همکاری شرکت تایوانی TSMC قصد دارد عرصه رقابت را بری رقبا تنگ‌تر از قبل کند. حالا که شرکت‌های سامسونگ، مدیاتک و کوالکوم در صدد ساخت تراشه‌های جدید با لیتوگرافی ۳ نانومتر هستند، اپل یک گام جلوتر از آن‌ها است.

یک تیر و دو نشان؛ اپل ظرفیت تولید تمام تراشه‌های ۲ نانومتری TSMC را به نام خود خواهد کرد!

شرکت اپل به تازگی از تراشه قدرتمند M۴ برای آیپد‌های خود رونمایی کرد. این تراشه با فرآیند لیتوگرافی ۳ نانومتری ساخته شده بود که قدرت و سرعت پردازشی بالاتری نسبت به تراشه‌های نسل قبلی داشته است. حالا شرکت‌های مدیاتک، کوالکوم و سامسونگ قصد دارند در آینده تراشه‌های پرچمدار خود را با فرآیند لیتوگرافی ۳ نانومتری تهیه کنند، اپل به این امر دسترسی پیدا کرده است.

این شرکت آمریکایی قصد دارد قراردادی را با شرکت تایوانی TSMC به امضا برساند تا این شرکت تمامی ظرفیت خط تولید تراشه‌های ۲ نانومتری خود را به شرکت اپل اختصاص دهد. اپل با توجه به این اقدام، هم قدرت و سرعت تراشه‌های خود را بیشتر از تراشه‌های رقیب می‌کند و هم از دستیابی رقبا به تراشه‌های ۲ نانومتری جلوگیری می‌کند.

اپل و شرکت TSMC

تراشه A۱۷ Pro اپل که در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس به کار رفته نیز با فرآیند لیتوگرافی ۳ نانومتری ساخته شده‌اند. تراشه‌هایی که با لیتوگرافی ۲ نانومتری ساخته خواهند شد، سرعت و عملکرد بسیار بالاتری نسبت به سایر تراشه‌ها خواند داشت. به نظر می‌رسد که در گوشی‌های پرچمدار آیفون ۱۷ شاهد چنین تراشه‌هایی باشیم. به نظر شما اپل در عملی کردن این اقدام موفق خواهد بود یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید