استوار مثل کوهجاری مثل رود

شرکت اپل در شرق آسیا محبوب نیست!

طبق آمار‌های منتشر شده، شرکت اپل خلاف انتظارات ظاهر شده و در کشور‌های کره جنوبی و چین، قافیه را به شرکت‌های رقیب واگذار کرده است.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۲۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
شرکت اپل در شرق آسیا محبوب نیست!

شرکت‌های سامسونگ و شیائومی توانسته‌اند بخش زیادی از بازار کشور‌هایشان را به نام خود بزنند و در این کشور‌ها، گوشی‌های اپل نقش کم رنگی در انتخاب مردم دارند. با ما همراه باشید تا با جزئیات این خبر آشنا شوید.

بازار موبایل کشور کره جنوبی در انحصار سامسونگ

طبق آمار فروش گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۳ در کشور کره جنوبی، مشخص شده که حدود ۸۴ درصد از بازار موبایل این کشور را سامسونگ از آن خود کرده است. طبق آمار، این شرکت توانسته در سه ماهه تابستان اخیر حدود ۳.۴ میلیون دستگاه موبایل را در این کشور به فروش برساند که آمار فوق‌العاده‌ای است. بخش عمده این گوشی‌ها را گوشی‌های تاشونده زد فلیپ۵ و زد فولد ۵ تشکیل می‌دهند. این دو گوشی جزء محبوب‌ترین گوشی‌های موجود در بازار کره جنوبی هستند.

برتری سامسونگ در کشور کره جنوبی

رتبه نخست بازار موبایل کشور چین در دستان شیائومی

در بازار موبایل چین اوضاع کمی متفاوت‌تر از بازار کره جنوبی است و شیائومی برتری چشمگیر و قاطعی نسبت به بقیه برند‌ها ندارد. اما به هر حال باز هم بالاتر از گوشی‌های آیفون قرار دارد. در این بازار شاهد رقابت تنگاتنگی بین شرکت‌های چینی هستیم. شرکت‌های شیائومی و هواوی سهم زیادی از بازار را با اختلاف کمی نسبت به هم، از آن خود کرده‌اند. شیائومی با فروش ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه موبایل سری ۱۴ فقط در ۱۰ روز، توانست آمار چشمگیری را ثبت کند و بخش زیادی از بازار چین را به خود اختصاص دهد. گوشی‌های شیائومی سری ۱۴ توانستند برگ برنده این شرکت باشند و آن‌ها را در ماه اخیر تبدیل به کمپانی شماره یک کشور چین کنند.

برتری شیائومی در چین

کمپانی اپل تا سال‌های گذشته در بازار موبایل همه کشور‌ها نفر اول بود. با توجه به قیمت‌های بالا و باگ‌های زیادی که دارد، این عنوان را در شرق آسیا به شرکت‌های سامسونگ و شیائومی واگذار کرده است. اپل فقط حدود ۱۵ درصد از بازار این کشور‌ها را در اختیار دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شرکت چه سیاستی را برای پس گرفتن مقام خود اتخاذ می‌کند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید