استوار مثل کوهجاری مثل رود

اپل بالاتر از مایکروسافت همچنان در صدر بهترین شرکت‌های دنیا قرار دارد!

این کمپانی آمریکایی برای یازدهمین سال متوالی به عنوان برترین شرکت دنیا انتخاب شد. این برند با نرخ رشد ۴ درصد نسبت به سال گذشته کماکان در صدر جدول دیده می‌شود.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۰۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اپل بالاتر از مایکروسافت همچنان در صدر بهترین شرکت‌های دنیا قرار دارد!

پایگاه اطلاعاتی اینتربرند این آمار را منتشر کرده است و طی این آمار، ۵ شرکت نخست این جدول در حیطه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. رتبه نخست در اختیار اپل قرار دارد. در این اطلاعات منتشر شده، کمپانی شیائومی جز ۸۰ برند برتر دنیا نیز قرار ندارد!

ارزش اپل به ۵۰۲.۶۰۸ میلیارد دلار رسید!

ارزش کل کمپانی اپل در سال ۲۰۲۳ به ۵۰۲.۶۰۸ میلیارد دلار رسید که این عدد نسبت به سال گذشته تنها ۴ درصد رشد داشته است. عنوان اول برترین شرکت‌های دنیا در این ۱۱ سال اخیر در دستان این شرکت آمریکایی است و با توجه به سیاست‌های این شرکت و همچنین فاصله‌ای که با رقبا دارد، بعید به نظر می‌رسد که تا چند سال آینده این رتبه را به شرکت دیگری واگذار کند.

این گزارش نشان می‌دهد که بازار جهانی در سال ۲۰۲۳ دچار مشکلاتی بوده و نرخ رشد بسیار کمتری را نسبت به سال ۲۰۲۲ به ثبت رسانده است. نرخ رشد ارزش کل برند‌ها در سال ۲۰۲۲، با رشد ۱۶ درصدی مواجه بود. این در حالی است که ارزش کل برند‌ها در سال ۲۰۲۳ با رشد ۴ درصدی رو به رو شده است!

در تصویر زیر شما می‌توانید ۱۰ کمپانی برتر جهان را مشاهده نمایید:

10 کمپانی برتر جهان در سال 2023

با توجه به این آمار، شرکت سامسونگ با ارزشی معادل ۹۱.۴۰۷ میلیارد دلار و با نرخ رشد ۴ درصدی در سال ۲۰۲۳، در رتبه پنجم قرار دارد. همچنین شرکت شیائومی نیز با ارزشی معادل ۷.۲۶۶ میلیارد دلار و با نرخ رشد ۱- درصدی در سال ۲۰۲۳، در رتبه هشتاد و هفتم بهترین شرکت‌های دنیا قرار گرفته‌اند.

در تصویر زیر شما می‌توانید ۱۰۰ کمپانی برتر جهان را مشاهده نمایید:

100 کمپانی برتر جهان

معیار‌های ارزش‌گذاری شرکت‌ها از سوی پایگاه اطلاعاتی اینتربرند شامل: تجزیه و تحلیل عملکرد مالی محصول یا خدمات برند، نقش برند در فرایند تصمیم‌گیری مشتری و قدرت رقابتی برند است. با توجه به فعالیت شرکت‌های حوزه موبایل در ماه‌های اخیر، انتظار می‌رود که کمپانی شیائومی رشد خوبی در سال ۲۰۲۴ داشته باشد. همچنین بعید به نظر می‌رسد که شرکتی بتواند رتبه نخست بهترین شرکت‌های دنیا را حالا حالا‌ها از چنگ کمپانی اپل در بیاورد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید