استوار مثل کوهجاری مثل رود

بهترین پارت نامبر آیفون در ایران کدامست؟ + جدول

پارت نامبر یکی از مشخصه‌های آیفون بوده که نشان دهنده مقصد آن است. در این مقاله به بررسی بهترین پارت نامبر ها برای ایران پرداخته شده است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۱۱
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
بهترین پارت نامبر آیفون در ایران کدامست؟ + جدول

وقتی صحبت از خرید گوشی آیفون می‌شود، نکات زیادی برای توجه وجود دارد که یکی از آن‌ها پارت نام است. اما پارت نامبر به چه چیزی گفته می‌شود و اهمیت آن در هنگام خرید چیست؟

در این مطلب که خدمت شما ارائه می‌دهیم، سعی در ارائه کلیاتی در مورد پارت نامبر و بهترین آن‌ها برای کاربران ایرانی داریم.

پارت نامبر های آیفون

پارت نامبر چیست؟

پارت نامبر، نشانی است که برای تلفن همراه ایجاد می‌شود بر اساس کشور که آیفون قرار است برای آن ارسال شود تعیین خواهد شد. در واقع، اپل بر اساس کشور مقصد تفاوت‌هایی را از نظر نرم افزاری در آیفون‌های خود ایجاد می‌کند تا با شرایط کشور مقصد سازگار باشد.

تفاوت پارت نامبر‌های متفاوت در چیست؟

به بیان دیگر می‌توان گفت آیفون‌ها با پارت نامبر‌های متفاوت از نظر سخت افزاری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. تنها بخشی که در سخت‌افزار که ممکن است متفاوت باشد، آداپور شارژ بوده که به لطف سیاست‌های جدید اپل، این قطعه جانبی دیگر به همراه آیفون‌ها ارائه نمی‌شود.

آیا همه پارت نامبر‌های آیفون در ایران یافت می‌شوند؟

متاسفانه در کشور ما، فقط تعدادی خاصی از پارت نامبر‌ها اجازه ورود دارند و نمی‌توان تمامی پارت نامبر‌های مختلف آیفون را در ایران یافت.

پارت نامبر آیفون را چگونه تشخیص دهیم؟

در صورتی که به قسمت Setting > About > Model Number آیفون مراجعه کنید با عبارتی 8 کاراکتری رو به رو می‌شوید که از حروف انگلیسی و عدد تشکیل شده است و قسمتی از آن با کاراکتر / جدا شده است.

هر کدام از این حروف و اعداد معنی خاصی را به نمایش می‌گذارد. یک یا دو حرف قبل از / نشان دهنده پارت نامبر تلفن همراه بوده و می‌توان از طریق آن کشور مقصد آیفون را تشخصی داد.

برای مثال CH نشان دهنده کشور چین، ZA نشان دهنده سنگاپور، JA نشان دهنده ژاپن و LL نشان دهنده ایالات ن متحده است.

تشخیص پارت نامبر

کدام پارت نامبر برای کشور ایران بهترین خواهد بود؟

همان طور که گفتیم، هر کدام از پارت نامبر‌ها برای مقصد خاصی ساخته شده و بر اساس قوانین و ضوابط کشور مقصد تنظیم می‌شود. برای مثال در کشور‌های شرق آسیا به علت قوانین مربوط به حریم شخصی، امکان قطع کردن صدای شاتر دوربین وجود ندارد.

در مقابل آیفون‌هایی با پارت نامبر سنگاپور از دو سیم کارت برخوردار هستند. از سوی دیگر در آیفون‌ها با پارت نامبر امارات (ABA) امکان استفاده از فیس تایم وجود ندارد.

طبق تجربه اکثر فروشندگان موبایل، میان پارت نامبرها تفاوت عملکرد وجود ندارد. اما بسیاری پارت نامبر سنگاپور (ZAA) را به عنوان بهترین پارت نامبر آیفون در ایران تلقی می‌کنند.

پارت نامبر آیفون

برای جمع بندی این موارد می‌توان گفت در صورتی که به داشتن دو سیم کارت علاقه دارید، آیفون با پارت نامبر سنگاپور پیشنهاد می‌شود. از سوی دیگر، اگر نیاز به بیش از یک سیم کارت ندارید، بهترین انتخاب آیفون با پارت نامبر ایالات متحده خواهد بود.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید