استوار مثل کوهجاری مثل رود
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

مقایسه گلکسی A55 با گلکسی S23 FE؛ کدام گوشی بهتر است؟

در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو گوشی قدرتمند از برند سامسونگ بپردازیم. این دو گوشی هم اختلاف قیمتی و هم اختلاف سخت افزاری بسیار کمی با یکدیگر دارند.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۶-۰۶
پیشنهادهایی برای شما

سامسونگ گلکسی A25 با رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایت ویتنام A256E/DS

10,250,000

شیائومی ردمی 13 4G با حافظه 256 و رم 8 گیگابایتی

8,150,000

سامسونگ گلکسی A55 با رم 8 و ظرفیت 256 گیگابایت (پک ویتنام)

19,850,000

سامسونگ گلکسی A25 با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت ویتنام A256E/DS

12,250,000
مقایسه گلکسی A55 با گلکسی S23 FE؛ کدام گوشی بهتر است؟

کمپانی سامسونگ با معرفی گوشی گلکسی A55 رقیب سرسختی را برای گوشی گلکسی S23 FE روانه بازار کرد. حالا در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو گوشی قدرتمند و محبوب بپردازیم.

گلکسی A55 و گلکسی S23FE

سخت افزار و نرم‌افزار؛ کاملاً پایاپای

گوشی گلکسی S23 FE با دو نسخه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ وارد روانه بازار شده است اما در اکثر بازار‌های جهانی از جمله ایران، این گوشی با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در دسترس قرار دارد. به همین منظور، گوشی گلکسی S23 FE با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ را با گوشی گلکسی A55 با تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ مقایسه خواهیم کرد.

از نظر قدرت و سرعت، گوشی گلکسی S23 FE به لطف مجهز بودن به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰، در تست تک هست‌های کیگ‌بنچ، توانسته ۳۷% عملکرد بهتر و سرعت بیشتری را از خود نشان دهد. همچنین در عملکرد کلی نیز گوشی گلکسی S23 FE در بنچمارک گیک‌بنچ با کسب امتیاز۱۱۵۶ در برابر امتیاز ۷۳۴ توانست ۵۷% عملکرد بهتری را کسب نماید.

تراشه گلکسی A55 و گلکسی S23FE

در مقابل، گوشی گلکسی A55 به باتری پرظرفیت‌تر ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که ۵۱% شارژدهی بیشتری را به ثبت رسانده است. لازم به ذکر است که گوشی گلکسی S23 FE ظرفیت باتری برابر با ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. البته گوشی گلکسی S23 FE از شارژ وایرلس و همچنین شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از تقاوت‌های مهم این دو گوشی، پشتیبانی گوشی گلکسی A55 از کارت حافظه است که گوشی گلکسی S23 FE این ویژگی را ندارد.

باتری گلکسی A55 و گلکسی S23FE

نمایشگر و بدنه؛ برتری مطلق با گلکسی A55

نمایشگر گوشی گلکسی A55 اندازه ۶.۶ اما نمایشگر گوشی گلکسی S23 FE اندازه‌ای برابر با ۶.۴ اینچ دارد. نسبت نمایشگر به بدنه نیز در گلکسی A55 حدود ۸۶ درصد است و در گوشی گلکسی S23 FE حدود ۸۳ درصد و این موضوع حاشیه نمایشگر کمتر در گلکسی A55 را نشان می‌دهد. نرخ نوسازی هر دو نمایشگر ۱۲۰ هرتز است و از استاندارد HDR۱۰+ نیز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر گلکسی S23 FE توسط شیشه گوریلاگلس ۵ محافظت می‌گردد و نمایشگر گلکسی A55 به شیشه محافظ گوریلاگلس ویکتوس+ مجهز شده که مقاومت بیشتری دارد. همچنین روشنایی نمایشگر گلکسی A55 در حالت خودکار تا ۱۲% روشنایی بیشتری نسبت به نمایشگر گلکسی S23 FE دارد.

نمایشگر گلکسی A55 و گلکسی S23FE

فریم دور هر دو گوشی از جنس آلومینیوم و پنل پشتی از جنس شیشه است. گلکسی A55 دارای گواهی ضدآب IP۶۷ است و در مقابل، گوشی گلکسی S23 FE به گواهی ضدآب IP۶۸ مجهز شده که تا نیم متر در آب مقاومت بیشتری را از خود به نمایش می‌گذارد.

طراحی گلکسی A55 و گلکسی S23FE

دوربین؛ گلکسی S23 FE برتر از گلکسی A55

هر دو این گوشی‌ها به لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که لنز گلکسی A55 ساخت شرکت سونی و لنز گلکسی S23 FE ساخت شرکت سامسونگ است و در عکاسی عملکرد مشابهی را از خود نشان می‌دهند؛ اما گوشی گلکسی S23 FE توانایی فیلمبرداری با حداکثر کیفیت ۸K را نیز پشتیبانی می‌کند و عملکرد بهتری از گوشی گلکسی A55 دارد.

لنز اولتراواید این دو گوشی کاملاً با یکدیگر مشابه است و هیچ تفاوتی با هم ندارند. لنز سوم گوشی گلکسی A55 را یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. در مقابل، لنز سوم گلکسی S23 FE به یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی مجهز شده که قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری را برای کاربر فراهم می‌سازد.

دوربین سلفی گلکسی S23 FE رزولوشن ۱۰ مگاپیکسلی دارد اما دوربین سلفی گلکسی A55 به یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده که به مراتب عملکرد قابل قبول‌تری نسبت به گوشی گلکسی S23 FE را از خود به نمایش می‌گذارد.

دوربین گلکسی A55 و گلکسی S23FE

گلکسی A55 در مقایسه با گلکسی A۵۴ عملکرد بهتری از خود نشان داده است. همچنین در برخی موارد نیز می‌توان این گوشی را با گوشی گلکسی S۲۴ FE نیز مقایسه نمود.

لازم به ذکر است که سامسونگ قصد دارد به زودی از گوشی گلکسی S۲۴ FE رونمایی کند. این گوشی در بنچمارک گیک‌بنچ امتیازات قابل قبولی را کسب کرده است. حالا با توجه به مقایسه صورت گرفته و با در نظر گرفتن اختلاف قیمتی دو گوشی گلکسی S23 FE و گلکسی A55، انتخاب شما کدام گوشی است؟ به نظر شما گوشی گلکسی S۲۴ FE ارزش صبر کردن دارد یا خیر؟

نظرات
رجبی

باید صبر کرد به هر حال ویژگی sبر همه پوشیده نیست

ارسال شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۷
محمود پوراحمد

بله ارزش صبرکردن دارد سایزش۶/۷وسریSیه چیزدیگه ایه

ارسال شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۷

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید