استوار مثل کوهجاری مثل رود

تمامی کلید‌های مکانیکی خانواده آیفون 16 به کلید‌های خازنی تبدیل می‌شود

طبق شایعاتی که جدیدا منتشر شده است، کمپانی اپل قصد دارد در گوشی‌های پرچمدار خانواده آیفون 16 کلید‌های پاور و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا را نیز از نوع خازنی (لمسی) کند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۰۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
تمامی کلید‌های مکانیکی خانواده آیفون 16 به کلید‌های خازنی تبدیل می‌شود

پس از این که برخی از رسانه‌ها خبر از تغییر در طراحی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ دادند، حالا در جدیدترین خبری که منتشر شده است، رسانه‌ها معتقدند که اپل قصد دارد یک تغییر اساسی دیگر در طراحی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ به وجود آورد. اپل تصمیم دارد که تمامی دکمه‌های مکانیکی در این گوشی‌ها را به دکمه‌های خازنی (لمسی) تغییر دهد.

علاوه بر دکمه اکشن، سایر کلید‌های روی برنه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ نیز خازنی می‌شوند!

اپل در گوشی‌های پرچمدار خانواده آیفون ۱۵ اسلایدر میوت را به دکمه اکشن تغییر داد. این دکمه قابلیت‌های مختلفی دارد که در تنظیمات گوشی قابل تغییر است. قبلاً گفته شده بود که این دکمه در گوشی‌های پرچمدار خانواده آیفون ۱۶ از حالت مکانیکی به حالت خازنی تغییر پیدا خواهد کرد. اما حالا باز هم خبری منتشر شده است که حتی کلید پاور و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا نیز در گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ خازنی خواهند شد.

گفته می‌شود که این شرکت آمریکایی سفارشات انبوهی از کلید‌های خازنی را به شرکت تایوانی ASE (Advanced Semiconductor Engineering) داده است. تراشه‌های SiP و دو موتور Taptic از جمله سفارشات اپل از این شرکت است. حجم این سفارشات انبوه باعث انتشار چنین شایعاتی شده است.

عملکرد دکمه‌های خازنی (لمسی) به گونه‌ای خواهد بود که شما با توجه به میزان لمس و فشاری که بر روی این دکمه اعمال می‌کنید، بازخورد متفاوتی را خواهید داشت. به طور مثال، میزان بلندی و کاهش صدا ارتباط مستقیمی با مدت زمان نگه داشتن انگشتتان روی این دکمه خواهد داشت.

دکمه‌های خازنی در آیفون 16

البته زمان زیادی تا رونمایی رسمی از گوشی جدی خانواده اپل مانده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نهایت اپل چه تصمیمی در این باره اتخاذ خواهد کرد. به نظر شما عملکرد دکمه‌های مکانیکی بهتر خواهد بود یا عملکرد دکمه‌های خازنی؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید