استوار مثل کوهجاری مثل رود

فروش گوشی‌های آیفون در بازار چین با افت 24 درصدی مواجه شده است

گوشی‌های برند اپل با افت 24 درصدی که تجربه کردند، مقام پرفروش‌ترین گوشی بازار چین را از دست دادند و در رتبه چهارم قرار گرفتند. در این بین، کمپانی هواوی بازگشت فوق‌العاده‌ای را به جمع مدعیان تجربه کرده است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۱۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
فروش گوشی‌های آیفون در بازار چین با افت 24 درصدی مواجه شده است

کمپانی اپل در این مدت اوضاع خوبی را در بازار چین سپری نمی‌کند. با توجه به تخفیفات شگفت‌انگیزی که روی محصولات این کمپانی اعلام شده، باز هم روند فروش این گوشی‌ها در بازار چین در ۶ هفته ابتدایی سال ۲۰۲۴ رو به کاهش بوده است. این بار فروش محصولات این کمپانی با ۲۴ درصد کاهش رو به رو بوده که و در بازار چین در رتبه چهارم قرار گرفت.

بازار چین بر ضد گوشی‌های آمریکایی و حمایت از تولیدات داخلی!

طبق آماری که توسط یکی از وب‌سایت‌های معتبر مشخص شده است، کمپانی اپل اوضوع نابسامانی را در بزرگترین بازار آسیا تجربه می‌کند. گوشی‌های اپل با افت فروش ۲۴ درصدی زنگ خطر را برای این کمپانی به صدا در آوردند. در پی این اتفاق، این کمپانی آمریکایی مقام پرفروش‌ترین برند موبایلی را به شرکت چینی اوپو واگذار کرد و در سال ۲۰۲۴ به رتبه چهارم رسید.

در همین مدت، گوشی‌های هواوی پیشرفت فوق‌العاده چشمگیری داشته‌اند و با رشد ۶۴ درصدی، توانستند نام خود را در بازار چین بر سر زبان‌ها بیاندازند. کمپانی هواوی در همین بازه زمانی و در سال ۲۰۲۳ فقط ۹ درصد حجم فروش گوشی‌های بازار چین را در اختیار داشت. هواوی توانست به لطف گوشی‌های سری میت ۶۰ در سال ۲۰۲۴ این عدد را به ۱۷ درصد برساند و در رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار چین قرار بگیرد.

حجم فروش گوشی‌های بازار چین در سال 2024

گوشی‌های کمپانی اپل در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۹ درصد از حجم فروش بازار چین را به عنوان پرفروش‌ترین برند موبایلی، در اختیار داشتند. اما در سال ۲۰۲۴ این عدد به ۱۶ درصد رسیده است و دلیل آن را می‌توان تغییرات اندک گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ نسبت به گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ دانست. به نظر شما کمپانی آمریکایی اپل در بازار چین قافیه را به شرکت‌های رقیب واگذار کرده است یا با معرفی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ بازگشت شکوهمندانه‌ای خواهد داشت؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید