استوار مثل کوهجاری مثل رود

سری M و A سامسونگ چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

هرکدام از این سری‌ها و دسته‌بندی‌های شرکت سامسونگ ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. امروز می‌خواهیم با تفاوت‌ها و شباهت‌ها سری A و M آشنا شویم و یک مقایسه‌ کلی بین این دو داشته باشیم.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۰
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
سری M و A سامسونگ چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

شاید اصلا برای شما سوال باشد که سری M و A سامسونگ چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ هرکدام از این سری‌های و دسته‌بندی‌های شرکت سامسونگ ویژگی‌های مخصوص خود را دارند اما به طور کلی گوشی‌های سری A با کیفیت‌تر از گوشی های سری M هستند. اما در مقابل، گوشی‌های سری M ارزان‌تر از گوشی های سری A هستند.

مقایسه‌ کلی؛ سری A با کیفیت‌تر و قدرتمندتر از سری M است

گوشی‌های سری A سامسونگ در دسته‌بندی گوشی‌های اصلی سامسونگ قرار می‌گیرد و به همین جهت UI system این دسته از گوشی‌های سامسونگ ظرفیت و توانایی‌های بیشتری دارد و به همین واسطه، امکان استفاده از قابلیت‌های پیچیده‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این سری از گوشی‌های سامسونگ باتری‌ و دوربین‌های خوبی را در مدل‌ها و قیمت‌های مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سری M جایگزین سری J در برند سامسونگ شده است و در حال حاضر در دسته‌بندی گوشی‌های اصلی سامسونگ قرار نمی‌گیرد. اما قابلیت‌های زیاد و متنوعی که سری M دارد باعث شده که طرفداران خاص خود را در سال‌های گذشته پیدا کند. سامسونگ در تولید این سری از گوشی‌های خود از یک UI system یکسان و اساسی استفاده می‌کند و به واسطه‌ استفاده از این سیستم، استفاده از یکسری قابلیت‌ها در این دسته از گوشی‌ها برای کاربران ممکن نیست. همچنین سامسونگ در تولید این سری گوشی‌ها از قطعاتی با کیفیت پایین‌تر و ارزان‌تر استفاده می‌کند تا بتواند همیشه با یک رنج قیمتی خاص در دسترس مشتریان خود قرار دهد. یکی از ویژگی‌های محبوب و مشهور این دسته از گوشی‌ها، باتری‌هایی با طول عمر بالا و حفظ شارژ روزانه است.

شباهت‌ها و تفاوت‌ها در بازار خرید؛ خرید سری A اکثرا آفلاین است ولی خرید سری M اغلب آنلاین صورت می‌گیرد

شرکت سامسونگ فروش محصولات خود را به دو شکل آفلاین و آنلاین انجام می‌دهد. یکی از تفاوت‌های اصلی این دو سری از گوشی‌های سامسونگ در نحوه‌ فروش آنها است. فروش گوشی‌های سری A بیشتر به صورت آفلاین انجام می‌شود و سامسونگ مجبور به پرداخت کنند، مربوط به این بخش است.

اما در ارتباط با گوشی‌های سری M که در واقع در رقابت با گوشی‌های چینی ساخته می‌شود؛ شرکت سامسونگ بیشتر از فروش آنلاین استفاده می‌کند. طبیعتا زمانی که شرکت سامسونگ از فروش آنلاین با هزینه‌ی کمتر استفاده می‌کند؛ قیمت کمتری را هم برای فروش در بازار جهانی در نظر می‌گیرد.

تفاوت سری A و M

طراحی و ساختار؛ طراحی یکسان اما قطعات سری A با کیفیت‌تر است

طراحی و ساختار تلفن‌های همراه اولین ویژگی ظاهری است که در شناخت و تشخیص گوشی‌ها از یکدیگر به ما کمک می‌کند. اما در خیلی از مواقع مدل‌های مختلف M و A شبیه به یکدیگر هستند اما با اختلاف قیمتی که از لحاظ ظاهری قابل توجیه نیست. دلیل این تفاوت قیمت‌ها، استفاده از قطعات و وسایل با کیفیت‌های مختلف است. در تلفن‌های همراه سری M که در رقابت با برندهای چینی تولید می‌شود از قطعاتی با کیفیت کمتر و هم تراز با قطعات استفاده شده در برندهای چینی استفاده می‌شود که خود یکی از دلایل اصلی قیمت پایین این سری از تلفن‌های همراه است.

تفاوت سری A و سری M

دوربین و تصویربرداری؛ سری A کیفیت بیشتری دارد و از قابلیت لرزشگیر اپتیکال بهرمند است

یکی از تفاوت‌های محسوس بین دو سری M و A کیفیت دوربین و تصویربرداری‌های انجام شده با این دو گوشی است. یکی از بحث‌های داغ در میان مشتریان سامسونگ این است که چرا حتی اگر از لنز یکسان با قدرت تصویربرداری یکسان در این دوسری گوشی استفاده شده باشد، کیفیت تصاویر گوشی‌های سری A بهتر است؟ یکی از دلایل تصاویر بهتر تلفن‌های همراه سری A می‌تواند سیستم OIS(لرزشگیر اپتیکال) باشد که امکان تصویربرداری روان و بدون لرزش در زمان حرکت را برای کاربران فراهم می‌کند.

حالا اگر شما قصد خرید یکی از گوشی‌های سری A سامسونگ را دارید ولی قیمت بالایی دارد، میتوانید از مدل جایگزین در سری M استفاده کنید. تقریبا همان امکانات سری A را با کمی کیفیت پایین‌تر در اختیار دارید. حالا شما ترجیح میدهید مدل همسان سری A را در سری M انتخاب کنید یا یک مدل‌ پایین‌تر از سری A را انتخاب خواهید کرد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید