استوار مثل کوهجاری مثل رود

در سال 2024 یک گوشی هوشمند باید این 8 ویژگی را داشته باشد

اگر در فکر خرید یک گوشی جدید در سال پیش رو هستید مطالعه‌ی این نوشته اصلا از دست ندهید زیرا یک تعداد معیار برای خرید گوشی در سال 2024 در اختیار شما قرار می‌دهد که به افکار شما در این رابطه نظم می‌بخشد.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۳۰
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
در سال 2024 یک گوشی هوشمند باید این 8 ویژگی را داشته باشد

پیشرفت سریع و بی حد و مرز دنیای دیجیتال معیارهای جدیدی در زمینه‌ی انتخاب تلفن همراه پیش روی ما قرار می‌دهند. بنابراین در سال پیش رو اگر قصد دارید تلفن همراه بخرید مطمئن شوید که ویژگی‌ها و امکانات زیر را داشته باشد.

اگر قصد خرید گوشی پرچمدار دارید باید بدانید که آن گوشی باید از آخرین استانداردها و تغییرات آن صنعت پشتیبانی کند. در صورتی که گوشی‌های میان رده اگر یک یا دو مورد از ویژگی‌های زیر را نداشته باشد مشکلی نخواهد داشت.

1. نرخ بالای به روزرسانی صفحه (Refresh Rate)

این روزها یک گوشی هوشمند باید به نرخ نوسازی صفحه 120 هرتز مجهز باشد. خیلی از ما نمی‌توانیم به نرخی پایین‌تر از نرخ مذکور بسنده کنیم زیرا در طول روز با سیستم‌ها و تلویزیون‌هایی با نرخ نوسازی بالا سر و کار داریم و اگر بخواهیم در تلفن همراه خود با یک نرخ پایین‌تر سر و کله بزنیم؛ دچار مشکل می‌شویم.

البته که این تفاوت‌ها برای همه قابل توجه و مشخص نیست. اما به خاطر داشته باشید که اگر در میان گوشی‌های پرچمدار به دنبال تلفن همراه مد نظر خود می‌گردید نباید نرخی پایین‌تر از Hz 120 داشته باشد. در گوشی‌های میان رده معیار نرخ نوسازی به شرح گفته شده نیست؛ البته که در گوشی‌های میان رده هم شما باید در حداقل‌ترین حالت ممکن به نرخ نوسازی Hz 90 دسترسی داشته باشید.

در میان محصولات موجود در سایت پلوار گوشی‌هایی مانند Note 13 Pro Plus ،Poco F5 Pro ،Galaxy A54 ،Galaxy A25 و ... نرخ نوسازی بالایی دارند و در این زمینه به خوبی نیاز کاربران را فراهم می‌کنند.

نرخ بالای به روز رسانی صفحه نمایش

2. سه لنز دوربین

همه‌ی‌ ما در طول روز عکس‌ها و فیلم‌های زیادی را از طریق تلفن همراه خود ثبت و ضبط می‌کنیم؛ بنابراین به یک گوشی نیاز داریم که به چند لنز دوربین با کیفیت‌های مختلف نیاز داریم تا بتوانیم تصاویر مورد نظر خود را با زاویه‌ها و کیفیت‌های مختلف ثبت کنیم.

اکثر گوشی‌های پیشرفته عالی‌ترین عکس‌های خود را با استفاده از لنز اصلی ثبت و ضبط می‌کنند اما با توجه به هزینه‌ای که شما برای گوشی‌های پیشرفته پرداخت می‌کنید باید مطمئن شوید که گوشی مورد نظرتان به لنزهای اولترا واید (ultrawide) و تله فوتو (telephoto) مجهز باشد.

اگرچه اگر برای خرید یک گوشی میان رده در جستجو هستید یک گوشی که دو لنز برای تصویربرداری داشته باشد؛ منطقی به نظر می‌رسد. لنز دوم می‌تواند اولترا واید و تله فوتو باشد و شما باید براساس نیازهای خود به صورت روزمره یا علاقه‌ی خودتان در عکاسی توجه کنید.

به نظر می‌رسد سه لنز برای تصویربرداری یکی از ویژگی‌های ثابت در میان گوشی‌های هوشمند این روزها است. در میان محصولات موجود سایت پلوار هم تعداد زیادی گوشی هوشمند با سه لنز مانند Xiaomi Poco M6 Pro ،Poco F5 Pro ،Galaxy A23 و ... وجود دارد.

3 لنز دوربین

3. نمایشگر OLED

نمایشگر OLED معیار مهمی است که در خرید گوشی پرچمدار یا میان رده باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتواند پاسخگوی استاندارهای امروز دنیای دیجیتال باشد. در نمایشگرهای OLED و AMOLED نور و رنگ صفحه می‌تواند به صورت پیکسل به پیکسل تنظیم می‌شود و دیگر نیازی به وجود LED در پشت صفحه نمایش وجود ندارد.

این نمایشگرها به دلیل کنترل جزئی که در هر پیکسل وجود دارد امکانات زیر را برای کاربران فراهم می‌کنند؛ سیاهی مطلق برای کاربر فراهم می‌کند و از همین جهت می‌تواند اختلاف رنگ بالایی را برای شما فراهم کند، تصاویر را با وضوح بیشتر و مرزبندی رنگی با کیفیت و وضوح بالاتر برای شما به نمایش بگذارد.

مدل‌های Note 13 Pro Plus ،Xiaomi Poco X6 Pro ،Galaxy A15 ،Galaxy A54 از گوشی‌هایی هستند که به نمایشگر OLED مجهز هستند.

صفحه نمایش OLED

4. پردازنده‌ی قوی در حد پرچمدار

در سال 2024 گوشی پرچمدار اندروید حداقل باید به پردازنده‌ی نسل سوم Snapdragon 8 و گوشی‌های آیفون باید حداقل به پردازنده‌ی A17 Pro مجهز باشند.

خریداران گوشی‌های میان رده هم باید چک کنند که گوشی مورد نظرشان حتما به یکی از پردازنده‌های سال گذشته مانند نسل دوم Snapdragon 8 یا هم رده‌های دیگرش مجهز باشد.

با اطمینان می‌توان گفت که آخرین نسل از پردازنده‌ها یک عملکرد سریع و خوب را در اختیار شما قرار می‌دهد و این عملکرد مثبت و سریع تا چندین سال ادامه دارد و تا چند سال به روز رسانی‌های نرم‌افزاری نیاز نخواهد بود.

پردازنده‌ی پرچمدار

5. دسترسی به حداقل 8GB رم

در سال 2024 یک گوشی پرچمدار خوب باید حداقل به 8 گیگابایت رم مجهز باشد تا بتواند یک عملکرد خوب در اختیار شما قرار بدهد به خصوص اگر یک گوشی اندرویدی باشد. در گوشی‌های آیفون یک رم 6 گیگابایتی هم کفایت می‌کند از این جهت که iOS عملکرد بهتری در زمینه‌ی سازماندهی اطلاعات و فایل‌ها تا به حال از خود نشان داده است.

در واقع شما با یک گوشی مجهز به 8 گیگابایت رم به راحتی می‌توانید چند کار را باهم انجام دهید و مشکلی هم در اجرای برنامه‌ها به صورت پیش فرض در پیش زمینه به وجود نمی‌آید.

6. باتری با عمر بالا

تفاوتی ندارد چه گوشی بخواهید بخرید؛ باتری آن باید بتواند یک روز کامل در یک شرایط و مصرف عادی شما را همراهی کند. هیچکس دوست ندارد پاور بانک یا شارژر را در کل روز برای استفاده از گوشی خود مرتب جا به جا کند.

در گوشی‌های اندرویدی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی می‌تواند این تجربه را برای شما فراهم کند و در گوشی‌های آیفون مدل‌های پرومکس و پلاس می‌تواند شارژ باتری را مدت زمان طولانی‌تری حفظ کند و تجربه‌ی بهتری در اختیار کاربر قرار دهد.

مدل‌های Note 13 Pro ،Xiaomi M6 Pro ،A24 ،A25 و ... از گوشی‌هایی هستند که به باتری 5000 میلی آمپر ساعت مجهز هستند.

باتری با کاردهی برای کل روز

7. فضای داخلی حداقل 256 گیگابایت

امروزه شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود عکس‌ها و فیلم‌هایی با کیفیت بالا ثبت و ضبط کنید و البته که این عکس‌ها و فیلم‌ها بخش زیادی از حافظه‌ی داخلی گوشی شما را اشغال خواهند کرد. همچنین روز به روز برنامه‌ها با کیفیت‌تر می‌شوند و در نتیجه فضای بیشتری از گوشی شما را اشغال خواهند کرد. بنابراین مهم است در هنگام خرید شما مطمئن شوید که می‌توانید گوشی خود را بدون اینکه دچار مشکل حافظه شوید برای مدت طولانی استفاده کنید.

بنابراین واجب است در هنگام خرید از مجهز بودن گوشی به یک فضای داخلی با حافظه‌ی بالا اطمینان حاصل کنید تا در زمان استفاده‌ نخواهید خود را گرفتار فضاهای ابری کنید. البته که اگر شما یک کاربر با استفاده‌های معمولی هستید و به صورت مرتب در حال عکسبرداری یا فیلمبرداری نیستید؛ یک حافظه‌ی 128 گیگاباتی برای شما کفایت می‌کند.

8. به روزرسانی نرم‌افزاری برای طولانی مدت

وقتی هزینه‌ی زیادی برای خرید یک گوشی می‌پردازید توقع می‌رود که تا چندین سال آینده به روز رسانی نرم‌افزاری برای آن گوشی به کاربران ارائه شود. در این مسئله شرکت اپل عملکرد بهتری داشته است و تا به امروز به صورت مرتب برای مدل‌های مختلف خود به روز رسانی نرم‌افزاری ارائه داده است.

گوشی‌های اندرویدی در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند. البته که در ابتدای سال 2024 دو شرکت گوگل و سامسونگ وعده داده‌اند که برای دو گوشی پرچمدار Pixel 8 و S24 Ultra تا 7 سال آینده به روز رسانی‌های نرم‌افزاری به کاربر ارائه می‌دهند.

مدل‌های Note 13 Pro Plus ،Poco M6 Pro ،Poco X6 Pro ،Galaxy A54 گوشی‌هایی هستند که اکثر ویژگی‌های مذکور در این نوشته را دارند و می‌توانند یک تجربه‌ی کاربری خوب در اختیار شما قرار دهند.

بنابراین به خاطر داشته باشید اگر در سال 2024 قصد خرید گوشی داشتید حتما به این معیارهایی که گفته شد توجه کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید