استوار مثل کوهجاری مثل رود

ارزش سهام شرکت اپل در سال 2024 در پایین‌ترین نقطه قرار دارد

آمار نشان می‌دهد که کمپانی اپل حدود 350 میلیارد دلار از ارزش کل سهام خود را در سال 2024 از دست داده است. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد برای جبران این خسارت به تکنولوژی هوش مصنوعی مجهز گردد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۱۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
ارزش سهام شرکت اپل در سال 2024 در پایین‌ترین نقطه قرار دارد

کمپانی اپل در بحران شدیدی به سر می‌برد و سال ۲۰۲۴ اصلاً آن طور که دلخواهش بود، پیش نرفت. گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ شکست سنگینی برای این کمپانی به حساب می‌آیند.

همچنین فشار‌های زیادی که این شرکت از سوی اتحادیه اروپا متحمل شد نیز نقش بسزایی در کاهش ارزش این شرکت آمریکایی داشت. ارزش سهام اپل افت ۳۵۰ میلیارد دلاری را تجربه کرده و ارزش هر سهم آن به ۱۷۰.۱۲ دلار رسیده است.

سال ۲۰۲۴ تا کنون کابوس شرکت اپل بوده است!

کمپانی اپل در این چند وقت اخیر با مشکلات اقتصادی زیادی سر و کله می‌زند. مدتی پیش بود که این شرکت توسط اتحادیه اروپا مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد دلار جریمه شد. این جریمه به دلیل نقض قوانین ضد انحصار بوده است. همچنین افت کم سابقه و کاهش ۲۴ درصدی فروش محصولات اپل در بازار بزرگ موبایلی چین، یکی دیگر از دلایل افت سهام شرکت اپل است.

یکی از رسانه‌های معتبر مدعی شده است که سرمایه‌داران دیگر برای سرما‌گذاری سمت شرکت اپل نمی‌روند. زیرا آن‌ها معتقدند که اپل در سال ۲۰۲۴ عملکرد منفی خواهد داشت. این رسانه مدعی شده است که اپل از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون، ۳۴۸ میلیارد دلار از ارزش سهام خود را از دست داده است. ارزش کل سهام اسن شرکت آمریکایی در آخرین روز سال ۲۰۲۳ روی عدد ۲۹۸۶ میلیارد دلار بود. اما حالا با گذشت چند ماه از سال ۲۰۲۴، این شرکت روند نزولی را در پیش گرفته است و ارزش کل سهام این کمپانی به ۲۶۳۸ میلیارد دلار می‌رسد.

نمودار ارزش سهام اپل

اپل در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی با سود منفی ۱ درصدی مواجه شده بود. تحلیلگران این کمپانی معتقد بودند که این شرکت از سال ۲۰۲۴ روند رو به رشدی پیدا خواهد کرد. در حال حاضر ارزش هر سهم این شرکت، ۱۷۰.۱۲ دلار، قیمت‌گذاری شده است. به نظر می‌رسد که عقب ماندن این شرکت از تکنولوژی هوش مصنوعی، قطعه گم شده پازل شرکت اپل است. حالا اپل قصد دارد با عرضه آپدیت iOS ۱۸ هوش مصنوعی را به گوشی‌های خود بیاورد. پیشبینی شما از ارزش کل سهام شرکت اپل در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی چیست؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید