استوار مثل کوهجاری مثل رود

تفاوت‌ گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در چیست؟

گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس، به عنوان پرچمداران نسل جدید سامسونگ شناخته می‌شوند. این دو گوشی اختلاف 200 دلاری با هم دارند و می‌خواهیم ببینیم که این اختلاف منطقی به نظر می‌رسد یا خیر.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۱
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
تفاوت‌ گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در چیست؟

در این مقاله قصد داریم به تفاوت‌های دو گوشی از خانواده سری گلکسی S۲۴ سامسونگ بپردازیم. تراشه به کار رفته در هر دو این گوشی‌ها یکسان است و حتی کانفیگ دوربین این دو گوشی نیز با یکدیگر تفاوتی ندارند. اما گوشی گلکسی S۲۴ پلاس نمایشگر بهتر و ابعاد بزرگتری دارد. همچنین گلکسی S۲۴ پلاس ظرفیت باتری بیشتری دارد و مدت زمان بیشتری به شما جواب می‌دهد.

ارزش خرید گلکسی S24 بیشتر است یا گلکسی S24 پلاس؟

کمپانی سامسونگ گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S۲۴ را روانه بازار جهانی کرده است. در این بین برخی از کاربران شک دارند که از بین گلکسی S۲۴ و گلکسی S۲۴ پلاس، به سمت کدام گوشی بروند تا ارزش خرید بیشری داشته باشد. اگر به طور کلی بخواهیم بیان کنیم، گلکسی S۲۴ پلاس را می‌توان به عنوان برادر بزرگتر گلکسی S۲۴ معرفی نمود. تغییرات کم و جزئی در مقابل اختلاف قیمتی که دارند، کاربران را گمراه کرده است.

ابعاد گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

در بخش طراحی، این دو گوشی از لحاظ ظاهری شبیه به یکدیگر هستند؛ ولی گوشی گلکسی S۲۴ پلاس ابعاد بزرگتری دارد. ابعاد گلکسی S۲۴ پلاس ۱۵۸.۵ در ۷۵.۹ در ۷.۷ (میلی‌متر) و ابعاد گلکسی S۲۴ حدود ۱۴۷ در ۷۰.۶ در ۷.۶ (میلی‌متر) است. ابعاد گوشی کاملاً به سلیقه و خواسته خریدار مربوط می‌شود و نمی‌توان به یکی از آن‌ها برتری داد.

نمایشگر هر دو گوشی از نوع Dynamic LTPO AMOLED ۲X است که به دلیل کوچک‌تر بودن ابعاد گلکسی S۲۴ نسبت به گلکسی S۲۴ پلاس، اندازه کوچک‌تری دارد. اندازه نمایشگر گلکسی S۲۴ به ۶.۲ اینچ و اندازه نمایشگر گلکسی S۲۴ پلاس به ۶.۷ اینچ می‌رسد. حداکثر روشنایی هر دو نمایشگر به ۲۶۰۰ نیت می‌رسد که این نمایشگر‌ها از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کنند.

تنها تفاوت این دو گوشی در بخش نمایشگر، به رزولوشن آن‌ها برمیگردد. جایی که نمایشگر گلکسی S۲۴ از رزولوشن +FHD و نمایشگر گلکسی S۲۴ پلاس از رزولوشن +QHD پشتیبانی می‌کند. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر این نمایشگر‌ها توسط شیشه گوریلاگلکس ویکتوس ۲ محافظت می‌گردند.

تفاوت نمایشگر گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

در مورد بخش سخت‌افزاری نیز سامسونگ در این دو گوشی تفاوت زیادی را قرار نداده است. هر دو این گوشی‌ها با دو نوع تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه شده‌اند. (نوع تراشه استفاده شده در این گوشی‌ها بستگی به منطقه‌ای دارد که گوشی در آن به فروش می‌رسد. ) از تفاوت‌های این دو گوشی در بخش سخت‌افزاری می‌توان به ظرفیت باتری، رم و حافظه داخلی اشاره کرد.

گوشی گلکسی S۲۴ پلاس با باتری ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعتی و با سرعت شارژ شدن ۴۵ وات وارد بازار شده است. این در صورتی است که گوشی گلکسی S۲۴ ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و از سرعت شارژ شدن ۲۵ وات بهره می‌برد. همچنین گوشی گلکسی S۲۴ با رم ۸ و گوشی گلکسی S۲۴ پلاس با رم ۱۲ گیگابایتی در دسترس قرار دارند. گلکسی S۲۴ پلاس در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به فروش می‌رسند ولی شما برای گوشی گلکسی S۲۴ می‌توانید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی را نیز تهیه کنید.

در بخش دوربین تغییرات و تفاوت‌ها به حداقل رسیده‌اند. هر دو این گوشی‌ها از دوربین سه‌گانه استفاده می‌کنند و پیکربندی آن‌ها به صورت لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی (با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری) است. همچنین هر دو این گوشی‌ها از فیلمبرداری با حداکثر کیفیت ۸K پشتیبانی می‌کنند. دوربین سلفی به کار رفته در این گوشی‌ها نیز ۱۲ مگاپیکسل است.

دوربین گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس سامسونگ با رابط کاربری One UI ۶.۱ مجهز به هوش مصنوعی عرضه شده‌اند. گوشی گلکسی S۲۴ با قیمت پایه ۷۹۹ دلار و گوشی گلکسی S۲۴ پلاس با قیمت پایه ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسند. با توجه به نکات گفته شده، به نظر شما ارزش خرید کدام گوشی بیشتر است؟ گلکسی S۲۴ یا گلکسی S۲۴ پلاس؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید