استوار مثل کوهجاری مثل رود

با دوام‌ترین باتری آیفون‌ها در آیفون 16 پرومکس!

خبر ها حول سری آیفون 16 بر این موضوع دلالت دارد که در این سری بدون افزایش سایز باتری و با بالا بردن چگالی انرژی باتری، ظرفیت آن بالاتر خواهد رفت.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۲۸
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
با دوام‌ترین باتری آیفون‌ها در آیفون 16 پرومکس!

آیفون در کنار تمامی مزایای متعددی که دارند همواره از نظر باتری کاربران خود را تحت فشار قرار داده‌اند. همواره اندازه صفحه و ضخامت آیفون‌ها، دو پارامتر محدود‌کننده برای افزایش ظرفیت باتری این محصولات بوده‌اند. از این رو، اپل راه‌های مختلفی را برای بالا بردن بازدهی باتری آیفون‌ها امتحان کرده است. بنظر می‌رسد تکنولوژی جدیدی در سری آیفون  به کار رود تا بازدهی این باتری به صورت قابل توجهی افزایش یابد. 

آیفون در حال شارژ شدن از نمای جلویی

راه جدید برای بازدهی بیشتر باتری!

شایعه‌ها حول مشخصات سری آیفون 16، به این نکته اشاره دارد که ابعاد باتری‌ها نسبت به نسل قبل خود افزایشی نخواهد داشت اما با بالابردن چگالی باتری، ظرفیت آن بیشتر می‌شود. طبق این خبر، ممکن است ابعاد فیزیکی باتری‌ها سری آیفون 16 کاهش یابد اما در مقابل شاهد افزایش حجم باتری باشیم. 

باتری چگال‌تر چه تغییراتی به همراه دارد؟

همان طور که گفتیم در صورتی که اپل در ساخت سری آیفون 16، از باتری با چگالی انرژی بیشتری استفاده کند، بدون نیاز به افزایش ابعاد باتری، ظرفیت آن بالا می‌رود. از سوی دیگر، بالا رفتن چگالی انرژی همراه با داغ شدن باتری خواهد بود. از این رو، تنها راهی که برای استفاده از این باتری باقی می‌ماند، استفاده از بدنه با جنس فولاد یا آلمینیوم است. با وجود اینکه آلمینیوم دفع حرارتی بیشتری دارد اما خوردگی آن در مقابل حرارت زیاد بوده و در نتیجه بهترین گزینه فولاد خواهد بود.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید