استوار مثل کوهجاری مثل رود

چگونه جستجوی ایمن را در گوشی سامسونگ، شیائومی، اپل یا ... غیرفعال کنیم؟

غیرفعال کردن جستجوی ایمن (SafeSearch) در گوشی‌ سامسونگ یا شیائومی یا اپل یا هر گوشی دیگر به برند گوشی ارتباط مستقیم ندارد و صرفا در مرورگرهایی است که از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۱۱
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
چگونه جستجوی ایمن را در گوشی سامسونگ، شیائومی، اپل یا ... غیرفعال کنیم؟

جستجوی ایمن یکی از ویژگی‌های موتور جستجوی گوگل است که می‌تواند تغییرات زیادی در اطلاعات دریافتی ما از این موتور جستجو ایجاد کند. در این نوشته با نحوه‌ استفاده از این ویژگی گوگل آشنا می‌شویم.

عملکرد جستجوی ایمن به چه شکل است؟

با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید نتایج جستجوهای خود را در گوگل با توجه به نیازهای خود فیلتر کنید. این ویژگی برای استفاده در محیط کار، برای استفاده‌ی کودکان و حتی خودتان عملکرد خوبی خواهد داشت. این جستجوی ایمن محتواهای جستجو شده را در دو زمینه فیلتر می‌کند:

  • برهنگی، رفتارهای و تصاویر جنسی
  • خشونت و مطالب اشتباه

اما به خاطر داشته باشید که این فیلتر تنها زمانی اعمال می‌شود که شما موضوعی را در گوگل جستجو کنید و در صورتی مستقیما سایتی را باز کنید یا از موتور جستجوهای دیگر استفاده کنید؛ این فیلترها اعمال نمی‌شود.

چطور جستجوی ایمن (SafeSearch) را غیرفعال کنیم؟

اگر شما حساب کاربری گوگل دارید؛ می‌توانید جستجوی ایمن را در حساب کاربری شخصی خود و جستجوگری که استفاده می‌کنید، فعال و مدیریت کنید. برای استفاده از جستجوی ایمن در دستگاه اندرویدی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

تنظیمات جستجوی ایمن گوگل

  • نرم‌افزار گوگل را باز کنید.
  • در بالا سمت راست بر روی آیکون پروفایل خود کلیک کنید و پس از آن وارد تنظیمات و سپس جستجوی ایمن شوید.
  • انتخاب کنید که موضوعاتی با محوریت رفتارها و تصاویر جنسی یا موضوعات خشن برای شما محو یا فیلتر شود. یا حتی این قابلیت جستجو را خاموش کنید.

قابلیت‌های مختلف جستجوی ایمن 

در قابلیت جستجوی ایمن، محتواهای بزرگسالان و تصاویر خشونت آمیز شناسایی می‌شود و شما می‌توانید:

  • شما می‌توانید محتواهای شناسایی شده بر اساس این معیارها را قفل کنید. برای انجام این کار باید گزینه‌ی فیلتر را انتخاب کنید. در صورتی که گوگل شما را به عنوان یک فرد زیر 18 سال شناسایی کرده باشد؛ این گزینه به صورت پیش فرض فعال است.
  • برای محو کردن عکس‌هایی که براساس معیارهای گفته شده شناسایی می‌شوند؛ می‌توانید گزینه‌ی Blur را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه تصاویر شناسایی شده محو می‌شوند اما متن‌ها و لینک‌های مرتبط نشان داده می‌شوند.
  • و اگر جستجوی ایمن غیرفعال باشد شما به تمامی اطلاعات دسترسی دارید حتی اگر جزء موارد گفته شده شناسایی شده باشند.

در چه شرایطی شما نمی‌توانید تنظیمات جستجوی ایمن را تغییر دهید؟

  • در صورتی که شما زیر 18 سال و دانش آموز باشید؛ حساب کاربری شما تحت مدیریت والدین و مدرسه قرار دارد.
  • در صورتی که از وایفای مکان‌های عمومی مانند کتابخانه‌ها و فرودگاه‌ها استفاده کنید؛ وایفای می‌توانید تنظیمات حساب کاربری شما را کنترل کند.
  • کنترل‌هایی که بر روی سیستم اجرایی دستگاه شما انجام می‌شود؛ می‌تواند تنظیمات نرم‌افزاری و تنظیمات کاربری دستگاه شما را تغییر بدهد.

خودتان، والدین (در صورتی که زیر 18 سال باشید)، مدارس و آموزشگاه‌ها (در صورتی که حساب کاربری ساخته شده در جهت آموزش باشد)، مدیران دستگاه و شبکه‌های اینترنتی افرادی هستند که می‌توانند تنظیمات جستجوی ایمن را در دستگاه شما تغییر دهند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید