استوار مثل کوهجاری مثل رود

گوشی S24 Ultra چگونه می‌تواند از iphone 15 Pro پیشی بگیرد؟

در حال حاضر iphone 15 Pro جدیدترین و بهترین گوشی تولید شده در شرکت اپل است. از طرف دیگر S24 Ultra باید به ویژگی‌هایی مجهز شود تا در رقابت سال 2024 رقیب سنتی خود اپل را شکست دهد.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
گوشی S24 Ultra چگونه می‌تواند از iphone 15 Pro پیشی بگیرد؟

رقابت میان دو شرکت مطرح سامسونگ و اپل پایان نخواهد یافت! سامسونگ برای رقابت با رقبای خود به خصوص اپل قصد دارد یک پرچمدار بی‌نظیر به نام S24 Ultra را روانه بازار کند.

از بین بردن تاخیر شاتر دوربین و غیرطبیعی شدن عکس

سامسونگ در آخرین محصول تولیده شده‌ی خود، S23 Ultra، دوربین با کیفیت و سیستم تصویربرداری خوبی با امکاناتی مانند کیفیت بالاتر در فیلمبرداری، تصویربرداری بهتر در نور کم و لنز 200 مگا پیکسلی واقعی در اختیار کاربر قرار داده است. البته که مشکلاتی هم وجود دارد که باید در مدل جدید برطرف بشود.

مشکلاتی مانند؛ تفاوت در رنگ و وضوح تصویر در لنزهای مختلف، تاخیر شاتر که باعث تاری ناخواسته در تصاویر به ویژه در عکسبرداری‌های پر سرعت می‌شود، ادیت و تغییر بیش از حد تصاویر باعث غیرطبیعی شدن تصاویر می‌شود، که البته در برخی مواقع به این شکل نیست و به همین علت نمی‌توان از کیفیت عکس‌ها در سامسونگ مطمئن بود.

حتی در برخی موارد کاربران عدم وضوح تصویر در استفاده از دوربین سلفی را گزارش کرده اند:

ضعف دوربین سلفی s23 ultra

مشکلات این چنینی در سیستم تصویربرداری شرکت اپل دیده نمی‌شود و شاید یکی از دلایل محبوبیت گوشی‌های iphone همین امر باشد. بنابراین سامسونگ باید تلاش کند تا مشکلات گفته شده را در مدل جدید برطرف کند تا از iphone 15 Pro پیشی بگیرد.

بهینه‌سازی حداکثری باتری و رم

همه‌ی ما می‌دانیم که گوشی‌های آیفون با وجود اینکه در بعد فیزیکی سلول‌های کوچک‌تری دارند باتری‌هایی با طول عمر بالاتری دارند. همچنین گوشی‌های آیفون با وجود رم پایین‌تر برنامه‌های بیشتری را در مموری جای می‌دهند.

اندروید به عنوان یک سیستم عامل برای راه‌اندازی به انرژی بیشتری نیاز دارد و زمانی که یک رابط کاربری مانند One UI سامسونگ بر آن سوار شود؛ باعث کاهش عملکرد سیستم عامل می‌شود.

بنابراین اگر سامسونگ بخواهد در این زمینه با اپل رقابت کند باید عملکرد خود را در زمینه‌ی عمر باتری و استفاده از رم بهبود ببخشد.

استفاده از قاب تیتانیومی با مقاومت بالاتر

یکی از بزرگترین و جدیدترین ویژگی‌های محصولات تولیدی شرکت اپل استفاده از قاب تیتانیومی است که در آخرین محصول این شرکت، iphone 15 Pro، به کار گرفته شده است. تیتانیوم در واقع علاوه بر اینکه مقاومت بالایی دارد از فولاد ضد زنگ سبک‌تر است. فولاد ضد زنگی که پیش از این در گوشی‌های آیفون استفاده می‌شد و از آلومینیوم به کار رفته در محصولات پرچمدار سامسونگ مقاومت به مراتب بالاتری دارد.

در واقع یکی از راه‌هایی که S24 Ultra می‌تواند از iphone 15 Pro پیشی بگیرد استفاده از قاب تیتانیومی است.

استفاده از پردازنده‌ی قوی

شرکت سامسونگ در نیمی از گوشی‌های خود از پردازنده‌های کوالکوم و در نیمی دیگر از پردازنده‌های سفارش خود استفاده می‌کند. در حالی که شرکت اپل در تمام گوشی‌های خود از پردازنده‌های مخصوص خود استفاده می‌کند. در واقع سامسونگ اگر می‌خواهد طرفداران خود را از دست ندهد باید از پردازنده‌های نسل سوم snap dragon استفاده کند. در واقع همان روش خود در S23 Ultra را ادامه دهد.

پردازنده a17 اپل

پشتیبانی از نرم‌افزارهای مخصوص سامسونگ

اپل در هر سال یک خط تولید گوشی را وارد بازار جهانی می‌کند و از این رو توسعه دهندگان نرم‌افزار به مراتب راحت‌تر می‌توانند برنامه‌هایی مناسب با هر سری جدید را تولید کنند. در حالی که هرساله تعداد زیادی گوشی اندروید وارد بازار می‌شود که همه از یک نسخه برنامه استفاده می‌کنند.

اگر سامسونگ بتواند گروهی از توسعه دهندگان نرم‌افزار ایجاد کند تا برنامه‌ها و بازی‌ها را برای محیط گوشی‌های گلکسی بهینه سازی کنند؛ می‌تواند از شرکت اپل پیشی بگیرد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید