استوار مثل کوهجاری مثل رود

اگر گلکسی S23 دارید فعلا آن را به One UI 6.1 آپدیت نکنید!

گوشی گلکسی S23 با آپدیت به رابط کاربری One UI 6.1 دچار مشکلات متعددی شده است که عمده این مشکلات به داغی بیش از حد گوشی مربوط می‌شود.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۱-۱۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اگر گلکسی S23 دارید فعلا آن را به One UI 6.1 آپدیت نکنید!

مدتی پیش بود که سامسونگ به طور رسمی آپدیت One UI 6.1 را برای برخی از گوشی‌های سامسونگ از جمله گوشی‌های سری گلکسی S23 منتشر کرد. حالا پس از آپدیت دستگاه‌ها به این نسخه، گوشی‌های گلکسی S23 با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

این گوشی در لمس صفحه نمایش، داغی بیش از حد و عدم کارایی حسگر اثر انگشت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که تمامی این مشکلات به آپدیت نرم‌افزاری مربوط می‌شود.

داغی بیش از حد، کار نکردن حسگر اثر انگشت و مشکل لمس نمایشگر

کاربران در صفحات مجازی گزارشاتی را ارائه کرده‌اند و مدعی هستند که با بروزرسانی گوشی گلکسی S۲۳ خود به رابط کاربری One UI 6.1 با داغ شدن بیش از حد بدنه مواجه شده‌اند.

این داغی به صورتی است که گوشی هیچگونه فعالیت سنگینی ندارد و حتی قابلیت‌های مکان‌یابی، بلوتوث و وایفای خاموش بوده است. سامسونگ با ارائه آپدیت One UI ۶.۱ برای گوشی‌های نسل قبل خود، هوش مصنوعی را به این گوشی‌ها آورده است. مجهز شدن این گوشی‌ها به هوش مصنوعی موجب فعالیت سنگین CPU می‌شود و می‌توان از این دلیل به عنوان علت اصلی داغی بیش از حد این گوشی‌ها یاد کرد.

گلکسی S23

در نتیجه این داغی بیش از حد، برخی از قابلیت‌ها و عملگر‌های گوشی دچار اختلال شده‌اند که از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اختلال در حسگر اثر انگشت یاد کرد.

کاربران گزارش داده‌اند که گوشی گلکسی S۲۳ با آپدیت به رابط کاربری One UI ۶.۱ هنگامی که روشن می‌شود، انیمیشن اسکنر اثر انگشت نمایان نمی‌گردد و قفل گوشی با اثر انگشت باز نمی‌شود.

همچنین کاربران این گوشی از کاهش سرعت شارژ گلکسی S۲۳ خبر داده‌اند. به طوری که سرعت اصلی شارژ گوشی گلکسی S۲۳ در ابتدا ۲۵ وات بیان شده بود و حالا پس از آپدیت به رابط کاربری One UI ۶.۱ سرعت شارژ آن به ۱۵ وات کاهش یافته است. این موضوع باعث شده تا دمای باتری در حین شارژ افزایش یابد و در نتیجه موجب افزایش دمای کلی گوشی گردد.

کاهش سرعت شارژ گلکسی S23

داغ شدن بیش از حد گوشی، بر روی لمس صفحه نمایش نیز تأثیر گذاشته است. به گونه این که کاربران در برخی مواقع برای انجام کار با گوشی، باید چندین بار صفحه نمایش را لمس کنند.

این مشکل کاملاً نرم‌افزاری است و صفحه نمایش گوشی مشکلی ندارد. زیرا پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، عملکرد آن بهبود می‌یابد.

با توجه به مشکلات زیادی که کاربران گزارش کرده‌اند، به نظر می‌رسد که سامسونگ به فکر آپدیت کوچک‌تری با نام One UI ۶.۱.۱ برای گوشی‌های خود باشد تا بتواند از نارضایتی کاربران بکاهد.

تمامی این مشکلات مربوط به نرم‌افزار گوشی است و به راحتی برطرف خواهد شد. پیشنهاد می‌شود که تا ارائه آپدیت بعدی از سوی شرکت سامسونگ، برای آپدیت کردن گوشی‌های خود دست نگه دارید. آیا شما تا به حال تجربه چنین مشکلاتی را داشته‌اید؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید