استوار مثل کوهجاری مثل رود

اپل مجبور به رعایت استاندارد اندروید شد؛ iOS از RSC پشتیبانی خواهد کرد

بعد از استفاده از درگاه Type C نوبت به پشتیبانی از استاندارد RCS رسیده است تا یک هماهنگی جهانی میان محصولات دنیای تکنولوژی برقرار شود.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۲۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اپل مجبور به رعایت استاندارد اندروید شد؛ iOS از RSC پشتیبانی خواهد کرد

شرکت اپل در زمان اجرای خط تولید iphone15 از طرف اتحادیه‌ی اروپا و دیگر عاملان جهانی مجبور به استفاده از درگاه ورودی تایپ C شد تا تمام تلفن‌های همراه در عرصه‌ی جهانی به یک شکل در بیایند. مطابق اخباری که اخیرا به گوش می‌رسد یکبار دیگر شرکت اپل ملزم به پشتیبانی از RCS شده است. تا پایان نوشته با من همراه باشید تا متوجه شوید ماجرا از چه قرار است.

RCS چیست؟

RCS یا Rich Community Service یک استاندارد جهانی است به صورت تحت‌اللفظی به معنای سیستم گسترده‌ی ارتباطات است که امکان ارتباط از طریق فناوری‌های دیجیتال را برای کاربران این عرصه راحت‌تر می‌کند. سالیان سال است که گوشی‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند و به همین جهت است که ارتباط و جابه‌جایی اطلاعات میان گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید راحت‌تر است.

استفاده از RCS در iOS

گوشی‌های آیفون و پشتیبانی از RCS

شرکت اپل بعد از سال‌ها که در مقابل پشتیبانی از این استاندارد مقاومت می‌کرد؛ اخیرا اعلام کرده است که در سال 2024 و هم زمان با به روز رسانی نرم‌افزاری در محصولات خود امکان پشتیبانی از این استاندارد را برای کاربران خود فراهم می‌کند. مطابق با تاریخی که شرکت اپل اعلام کرده است؛ پیشبینی می‌شود که همزمان با رونمایی از iOS18 در اواخر 2024 امکان پشتیبانی از این استاندارد هم برای کاربران گوشی آیفون فراهم شود.

درست است که همه‌ی گوشی‌های آیفون مجهز به پیامرسان اختصاصی شرکت اپل یعنی iMessage هستند اما پشتیبانی از این استاندارد حتی ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را در این پیامرسان اختصاصی در دسترس کاربران قرار می‌دهد. در کنار این به روز رسانی و پیشرفت پیامرسان اختصاصی؛ ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات میان گوشی‌های اندروید و iOS راحت‌تر خواهد شد.

البته که این قابلیت همچنان در دسترس نمی‌باشد و سایت رسمی شرکت اپل بیانیه‌ای در ارتباط با این موضوع در سایت رسمی خود صادر نکرده است اما وبسایت‌های حرفه‌ای و مرجع انگلیسی زبان در اخبار روز خود این استفاده‌ی اپل از این قابلیت را آورده‌اند و البته که در کنار آن گوگل در یک اطلاعیه خوشحالی خود از مجهز شدن محصولات اپل به این سیستم گسترده‌ی جهانی را اعلام کرده است.

البته که متخصصان و کارشناسان عرصه‌ی دیجیتال بر این باور هستند که امکان استفاده از این فناوری منوط به صدور مجوز از طرف اپراتور همراه شما است. درست است که استفاده از این فناوری و استاندارد در محصولات جدید اپل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد اما تا زمانی که اپراتور همراه شما مجوز استفاده از آن را صادر نکند؛ قابل استفاده نیست.    


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید