استوار مثل کوهجاری مثل رود

آیفون 13 رکورد جدیدی را در چین به ثبت رساند!

فروش گوشی‌های هوشمند بازار چین در سال 2023، در دستان گوشی‌های اپل قرار گرفته بود. در این میان، پرفروش‌ترین مدل، گوشی آیفون ۱۳ نسخه استاندارد است که توانسته 7.54 درصد از حجم فروش بازار این کشور را در اختیار داشته باشد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۰۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
آیفون 13 رکورد جدیدی را در چین به ثبت رساند!

طبق آماری که در کشور چین از فروش گوشی‌های موجود در بازار این کشور در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است، در کمال تعجب گوشی دو نسل قبلی اپل در صدر این جدول خودنمایی می‌کند. گوشی آیفون ۱۳ نسخه استاندارد توانسته است در بازار چین عنوان پرفروش‌ترین گوشی از آن خود کند. پس از آن نیز گوشی آیفون ۱۲ نسخه استاندارد توانسته رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

بخش انبوه حجم فروش گوشی‌های بازار چین در دستان برند اپل است

در جدولی که از ۲۰ گوشی پرفروش بازار چین در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است، گوشی‌های برند اپل توانسته‌اند به طور عجیبی بازار این کشور را قبضه کنند. گوشی‌های آیفون ۱۳، آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ پرومکس، آیفون ۱۴ پرومکس، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۳ پرو، آیفون ۱۲ پرومکس، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۲ پرو توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های اول تا نهم را به خود اختصاص دهند.

گوشی آیفون ۱۳ در کشور چین توانسته ۷.۵۴ درصد از حجم فروش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهند. با توجه به رجیستر نشدن گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ در ایران و با توجه به قیمت بالای مدل‌های پرو و پرومکس، گوشی آیفون ۱۳ در ایران نیز توانست فروش خوبی را پشت سر بگذارد.

20 گوشی پرفروش بازار چین

این آمار نشان می‌دهد که مردم کشور چین نیز تمایلی به خرید گوشی‌های چینی ندارند و از محصولات کمپانی آمریکایی اپل استفاده می‌کنند. کمپانی سامسونگ نیز در کشور چین محبوب نیست و در بین ۲۰ گوشی پرفروش بازار چین، هیچ جایگاهی ندارد. البته انتظار می‌رود که با ورود گوشی‌های سری گلکسی S۲۴ به بازار این کشور، کمی اوضاع این کمپانی در کشور چین بهبود یابد.

همانطور که قبلاً نیز عنوان شده بود، گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ فروش بسیار دور از انتظاری را در بازار چین تجربه کردند. تنها نماینده این خانواده، گوشی آیفون ۱۵ پرمکس است که توانسته است رتبه ۱۹ این جدول را از آن خود کند. همچنین تنها نماینده شیائومی موجود در این لیست، گوشی ردمی K۴۰ است. این گوشی در بازار جهانی با نام پوکو F۳ عرضه شده است. محبوب‌ترین گوشی چینی در این کشور، از برند هواوی و اوپو است. در آینده بیشتر از گوشی‌های این دو برند خواهیم شنید.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید