استوار مثل کوهجاری مثل رود
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

عملکرد باتری آیفون 16 موجی از نارضایتی‌ها را به همراه داشته است

برخی از کاربران گوشی‌های خانواده آیفون 16 مدعی شده اند که پس از آپدیت گوشی های خود به iOS 18، عملکرد باتری گوشی به طور چشمگیری ناامید کننده بوده است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۷-۲۸
پیشنهادهایی برای شما

سامسونگ گلکسی A05 با رم 4 حافظه داخلی 128 گیگابایت

5,353,000

سامسونگ گلکسی A15 با رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایت A155F/DS

8,968,800

سامسونگ گلکسی A35 رم 8 گیگابایت و ظرفیت 256 گیگابایت (پک ویتنام)

16,412,500

سامسونگ گلکسی A15 با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت A155F/DS

10,807,000
عملکرد باتری آیفون 16 موجی از نارضایتی‌ها را به همراه داشته است

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ جدیدترین عضو خانواده اپل هستند که به تازگی روانه بازار شده‌اند. این گوشی‌ها در ابتدا به لطف مجهز بودن به قابلیت هوش مصنوعی، با استقبال گسترده‌ای رو به رو شدند.

اما حالا با وجود گذشت چند ماه از ورود این گوشی‌ها به بازار، کاربران احساس نارضایتی خود را از عملکرد باتری این گوشی‌ها بازگو کردند.

کاربران آیفون ۱۶ از انتخابشان پشیمان هستند

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) به طور رسمی روانه بازار شدند. این گوشی‌ها در ابتدا با iOS ۱۷ پا به میدان گذاشتند که فقط از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کرد.

مدتی بعد، شرکت اپل نسخه بتای iOS ۱۸ را در دسترس کاربران قرار داد که در همان موقع نیز کاربران به مصرف زیاد باتری در این نسخه اشاره کرده بودند.

اپل بالاخره نسخه رسمی رابط کاربری iOS ۱۸ را منتشر کرد و قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری را در اختیار کاربران قرار داد. اما این رابط کاربری مشکل بزرگی را برای کاربران این سری از گوشی‌های اپل به وجود آورد و صدای کاربران را درآورده است.

مقایسه ظرفیت باتری سری آیفون 15 و آیفون 16

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ به طور کلی ظرفیت باتریشان از گوشی‌های نسل قبلی بیشتر شده و اصولاً باید شارژدهی بهتری داشته باشند. اما این موضوع پس از آپدیت گوشی‌ها به ویژه گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو به رابط کاربری جدید اپل، کاملاً برعکس شد و شارژدهی این گوشی‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

برخی کاربران در این زمینه این گونه بیان می‌کنند که:

آیفون ۱۶ پرو من که کاملاً جدید است، شب تا ۸۵ درصد شارژ می‌شود و حتی یک ساعت و نیم در روز از آن استفاده نمی‌کنم و در آخر می‌بینم شارژ آن خالی شده. AOD روشن است اما بدون والپیپر؛ تقریباً همیشه هم گوشی را درحالی‌که نمایشگر آن به سمت پایین است، روی میز می‌گذارم. هیچ‌چیزی در پس‌زمینه گوشی فعال نیست و موقعیت‌یاب دائمی گوشی نیز خاموش است.

کاربر دیگر:

من آیفون خود را از ۱۲ به ۱۶ پرو ارتقاء دادم؛ تنها به این دلیل که مشکلات باتری و اسپیکر را حل کنم. آیفون ۱۶ باتری بهتر و شارژدهی بیشتری دارد، اما دیده‌ام که باتری آن حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در طول شب و در حالت آماده‌به‌کار تخلیه شد.

یک کاربر دیگر:

با بررسی آیفون ۱۶ پرو خود متوجه شدم که فعالیت‌های پس‌زمینه به طرز دیوانه‌واری درحال اجرا هستند؛ در مدت ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه باتری این گوشی ۱۱ درصد کاهش یافته؛ یعنی در حالت آماده به کار از ۷۰ درصد به ۵۹ درصد رسیده است.

درصد شارژ آیفون

با توجه به گفته این کاربران، ضعف شارژدهی گوشی‌های جدید اپل ریشه در نرم‌افزار گوشی دارد و پس از آپدیت به iOS ۱۸ دچار این مشکل شده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که اپل باید در سریع‌ترین‌مان ممکن یک آپدیت کوچک ارائه دهد تا این مشکل را برطرف سازد. به نظر شما چرا گوشی‌های اپل شارژدهی کمتری نسبت به رقبا دارند؟

نظرات

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید