استوار مثل کوهجاری مثل رود

صدور مجوز ثبت سفارش واردات آیفون برعهده وزارت صمت است

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد صدور مجوز ثبت سفارش واردات تلفن همراه بر عهده وزارت صمت است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
صدور مجوز ثبت سفارش واردات آیفون برعهده وزارت صمت است

وارد کنندگان تلفن همراه پس از گرفتن مجوز واردات کالا از وزارت صمت و ورود تلفن همراه در گمرک برای بررسی انطباق و ضوابط و استاندارد این گوشی‌ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه خواهند کرد.

خبر جنجالی هفته پیش، شروع این خبر بود

هفته قبل بود که رئیس سازمان ملی استاندارد خبری مبنی بر رجیستر شدن آیفون ۱۴ اعلام کرد که این خبر فوراً از ستاد مبارزه با قاچاق کالا تکذیب شد. پس از این خبر با پیگیری‌های خبرگزاری ایسنا از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این نتیجه رسید که موضوع صدور مجوز ثبت سفارش برای واردات گوشی همراه و مدیریت سامانه همتا بر عهده وزارت صمت است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وارد صحنه شد

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اینگونه به ایسنا اعلام کرد که:

چنانچه وزارت صمت مجوز واردات انواع یک گوشی را صادر کند، پس از آن سازمان تنظیم مقررات نسبت به ارزیابی انطباق با ضوابط و استانداردها اقدام و اگر نتایج آزمونها ذکر شده مطابق با استاندارد باشد، این سازمان نسبت به صدور تاییدیه و اعلام نتیجه به گمرک در پاسخ به استعلام انجام شده از این سازمان اقدام و مسیر صدور مجوز واردات طی می‌شود.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و همچنین پاسخ‌های مسئولین مربوطه مشخص شد که این سازمان از طریق آزمایش‌های گوناگون میزان سازگاری و همچنین انرژی ساطع شده از این گوشی را اندازه‌گیری می‌کند و اگر در محدوده استاندارد باشد، مسیر صدور مجوز واردات طی می‌شود.

بنابراین از این به بعد تمامی وارد کنندگان موبایل برای اینکه بتوانند مجوز واردات گوشی‌ها را کسب کنند، باید پس از ورود کالا به گمرک و کسب مجوزهای این سازمان، مجوزهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را نیز کسب کنند که این عمل مسیر طولانی و پر پیچ و خمی را در پی دارد و احتمال دارد که قیمت گوشی افزایش پیدا کند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید