استوار مثل کوهجاری مثل رود

انتقام اپل؛ آیپد‌های نسل جدید بدون شارژر به اروپا ارسال می‌شوند

کمپانی اپل تصمیم گرفته است تا در جعبه تبلت‌هایی که برای منطقه اروپا ارسال می‌شود، از قرار دادن آداپتور خودداری کند. این کمپانی آمریکایی در جعبه سایر نقاط آداپتور را قرار می‌دهد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۱۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
انتقام اپل؛ آیپد‌های نسل جدید بدون شارژر به اروپا ارسال می‌شوند

شرکت اپل در مراسم Let Loose از سری محصلات جدید خود از جمله آیپد پرو و آیپد ایر رونمایی کرد. جنجالی‌ترین کار اپل برای این دو تبلت، عرضه کردن آن‌ها بدون آداپتور در منطقه اروپا است. اپل در جعبه آیپد‌های نسل قبلی، آداپتور را قرار می‌داد. حتی در این سری هم برای سایر مناطق، آداپتور گذاشته اما برای منطقه اروپا استثنا قائل شده است.

اپل در جعبه آیپد‌های نسل جدید آداپتور قرار نمی‌دهد؛ البته فقط برای منطقه اروپا

مدتی پیش بود که اتحادیه اروپا کمپانی اپل را مجبور کرد تا قابلیت سایدلود را برای گوشی‌های این منطقه فراهم کند. پس از کش و قوس‌ها و شکایات فراوان، اپل مجبور به پیروی از قانون اتحادیه اروپا شد. این مورد باعث شد تا این شرکت آمریکایی آسیب مالی زیادی ببیند. حالا شرکت اپل از این فرصت برای انتقام‌جویی بهترین استفاده را خواهد کرد.

با توجه به اطلاعاتی که از آیپد پرو و آیپد ایر در فروشگاه‌های بریتانیایی و اروپایی منتشر شده است، مشخص شد که اپل درون جعبه این تبلت‌ها، آداپتور قرار نمی‌دهد. این در صورتی است که تبلت‌های جدید اپل در سایر نقاط جهان از وجود آداپتور درون جعبه بهره‌مند خواهد شد. گفته می‌شود که اپل فقط کابل دو سر USB-C را برای کاربران اروپا نشین در نظر گرفته است.

آیپد پرو

به نظر می‌رسد که اپل با این کار، برای اتحادیه اروپا شمشیر را از رو بسته است. حالا باید ببینیم که کاربران این منطقه چه واکنشی نسبت به این اقدام از سوی شرکت اپل نشان خواهند داد. به نظر شما اپل با این شیوه‌ای که در پیش گرفته است، می‌تواند در اروپا مانند سابق به سود بالا برسد یا با تحریم خریداران رو به رو می‌شود؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید