استوار مثل کوهجاری مثل رود

رسمی؛ گوشی‌های پوکو F6 و پوکو F6 Pro رونمایی شدند

برند پوکو از دو گوشی قدرتمند پوکو اف 6 و پوکو اف 6 پرو رونمایی کرد. این دو گوشی از تراشه‌های قدرتمندی برخوردار هستند. همچنین کیفت دوربین آن‌ها در مقایسه با نسل قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۳-۰۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
رسمی؛ گوشی‌های پوکو F6 و پوکو F6 Pro رونمایی شدند

شرکت پوکو که یکی از زیربرند‌های کمپان شیائومی است، از دو گوشی قدرتمند جدیدش رونمایی کرد. گوشی‌های پوکو F6 و پوکو F6 Pro از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و از آن دو به عنوان گوشی‌های قاتل پرچمدار یاد می‌شود. گوشی پوکو F6 پرو به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده است. همچنین گوشی پوکو F6 نیز از تراشه جدید اسنپدراگون ۸s نسل ۳ استفاده می‌کند.

پوکو F6 پرو

سخت‌افزار و نرم‌افزار؛ قدرتمند‌ترین و پرسرعت‌ترین گوشی‌های گروه قاتل پرچمدار

شرکت پوکو به نوعی برای دو گوشی جدیدش از لحاظ پردازشی سنگ تمام گذاشته است. گوشی پوکو F6 Pro به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده است که قبلاً این تراشه را در گوشی گلکسی S۲۳ Ultra مشاهده کرده بودیم. قلب تپنده گوشی پوکو F6 نیز توسط جدیدترین تراشه شرکت کوالکوم، یعنی اسنپدراگون ۸s نسل ۳ تشکیل شده است. این تراشه از هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کند و سرعت پردازش بالایی دارد.

هر دو این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تهیه می‌کنند. گوشی پوکو F6 از شارژ سریع ۹۰ وات و گوشی پوکو F6 Pro از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های جدید پوکو با رابط کاربری HyperOS و اندروید پایه ۱۴ وارد بازار خواهند شد. احتمال می‌رود که تا زمان ورود این گوشی‌ها به بازار ایران، یک آپدیت دیگر نیز برای این گوشی‌ها ارائه شده باشد.

گوشی پوکو F6 در نسخه‌های رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین گوشی پوکو F6 پرو نیز در نسخه‌های رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی و جافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی وارد بازار خواهند شد.

پوکو F6

نمایشگر؛ محافظت شده با شیشه گوریلاگلس ویکتوس و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

هر دو این گوشی از نمایشگری با اندازه ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED استفاده می‌کنند. این نمایشگر‌ها از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و استاندارد‌های دالبی ویژن و +HDR۱۰ پشتیبانی می‌کنند. پوکو برای محافظت از نمایشگر‌های دو گوشی پوکو F6 و پوکو F6 Pro از شیشه فوق مقاوم گوریلاگلس ویکتوس استفاده کرده است. حسگر اثر انگشت این دو گوشی نیز زیر نمایشگر واقع شده که سرعت و دقت بالایی دارد.

علاوه بر همه این شباهت‌ها، نمایشگر این دو گوشی تفاوت‌هایی را با یکدیگر دارند. همانطور که انتظار می‌رود، نمایشگر گوشی پوکو F6 پرو وضوح و روشنایی بیشتری نسبت به نمایشگر گوشی پوکو F6 دارد. نمایشگر پوکو F6 پرو از حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیت و نمایشگر پوکو F6 از حداکثر روشنایی ۲۴۰۰ نیت بهره‌مند هستند.

دوربین پوکو F6

دوربین؛ پوکو F6 Pro مجهز به دوربین سه‌گانه اما پوکو F6 مجهز به دوربین دوگانه!

کمپانی شیائومی در جدیدترین اقداماتش، تصمیم گرفته تا در برخی از گوشی‌های خود، لنز غیرکاربردی ماکرو را کنار بگذارد. این بار نیز قرعه به نام گوشی پوکو F6 افتاده است و این گوشی از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد. دوربین اصلی این گوشی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض این گوشی سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد.

گوشی پوکو F6 Pro پکیج دوربین کامل‌تری نسبت به برادر کوچک‌تر خود دارد. این گوشی از یک دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

گوشی پوکو F6 از حداکثر کیفیت فیلمبرداری ۴K و گوشی پوکو F6 Pro از حداکثر کیفیت فیلمبرداری ۸K برخوردار است. هر دو این گوشی‌ها از قابلیت لرزشگیر اپتیکال بهره‌مند هستند.

در کمال تعجب گوشی پوکو F6 دوربین سلفی بهتری نسبت به گوشی پوکو F6 Pro دارد. دوربین سلفی پوکو F6 رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی دارد اما دوربین سلفی پوکو F6 Pro از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. البته باید ببینیم که نتیجه و عملکرد دوربین این دو گوشی در واقعیت چگونه خواهد بود.

دوربین پوکو F6 پرو

رنگبندی و قیمت؛ با قیمت پایه ۳۸۰ و ۵۰۰ دلاری به فروش خواهند رسید!

گوشی پوکو F6 در رنگ‌های سبز، مشکی و تیتانیوم قابل مشاهده است. این در صورتی است که گوشی پوکو F6 پرو فعلا فقط در رنگ‌های سفید و مشکی وارد بازار خواهد شد.

گوشی پوکو F6 نسخه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۸۰ دلار به فروش خواهد رسید. نسخه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی نیز قیمتی برابر با ۴۳۰ دلار خواهد داشت.

همچنین قیمت گوشی پوکو F6 پرو در نسخه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۰۰ دلار اعلام شده است. بهترین نسخه اسن گوشی نیز قیمتی برابر با ۶۳۰ دلار دارد. حالا به نظر شما این دو گوشی می‌توانند جایگزین خوبی برای گوشی‌های پوکو F۵ و پوکو F۵ Pro باشند یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید