استوار مثل کوهجاری مثل رود

مشخصات شیائومی سری 14 لو رفت!

شیائومی سال گذشته توانست با عرضه گوشی های سری 13 رقیب خوب و سر سختی برای محصولات شرکت های اپل و سامسونگ باشد و امسال نیز احتمال می‌رود که با عرضه گوشی های سری 14 گرد و خاک زیادی را در بازار به پا کند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
مشخصات شیائومی سری 14 لو رفت!

کمپانی شیائومی در جدیدترین محصولات خود قصد دارد از پرچمدار سری 14 خود رونمایی کند. شایعات و گمانه زنی هایی تا کنون در مورد شیائومی 14 به بیرون درز کرده است که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

مشخصات احتمالی سری شیائومی 14

در بخش طراحی به نظر نمی‌رسد که شیائومی بخواهد تغییر آنچنانی انجام دهد و با همان طراحی مدل های قبلی این گوشی را نیز وارد بازار می‌کند. در بخش صفحه نمایش با نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED دوازده بیتی با وضوح 1.5K عرضه می‌شود. رفرش ریت 120 هرتز، حداکثر روشنایی 2800 نیت، دالبی ویژن و پشتیبانی از +HDR10 از سایر ویژگی‌های این صفحه‌نمایش هستند.

در بخش دوربین شایعاتی هست که شیائومی 14 با ماژول دوربین مربعی بزرگ خودنمایی کند ولی از برند سازنده لنز ها اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما محتمل ترین گزینه، برند لایکا است؛ هرچند که لنز های شیائومی 13 پرو با همکاری شرکت سونی ساخته شده بود. با توجه با شایعات می‌توان سه دوربین با برند لایکا در این سری را مشاهده کرد که برای رقابت با گوشی سامسونگ S24 Ultra، احتمالا از لنز اصلی 200 مگاپیکسلی ای که از فیلمبرداری 8K پشتیبانی می‌کند بهرمند شود.

از نظر سخت افزار انتظار می‌رود این گوشی با توجه به این که عنوان پرچمدار را یدک می‌کشد و برای اینکه بتواند با رقبا رقابت کند، از تراشه جدید کوالکوم یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده کند. با توجه به معرفی سیستم عامل MIOS احتمالا شیائومی از این سیستم عامل به جای MIUI استفاده کند. از لحاظ آداپتور هم باز مثل سری های قبلی از آداپتور های 120W و 90W استفاده میکند که ظرفیت باتری ای نزدیک به 5000 میلی آمپر دارد.

Xiaomi-14

قیمت و تاریخ عرضه احتمالی

همانطور که قبلا خبر داده بودیم، این گوشی در 27 اکتبر (5 آبان‌ماه) معرفی و چهار روز بعد (9 آبان‌ماه) در بازار چین عرضه می‌شود. قیمت احتمالی این گوشی ها احتمالا بین 750 تا 1000دلار خوهد بود.

این گوشی با توجه به شایعات مطرح شده درباره مشخصات احتمالی و همچنین قیمت این گوشی، میتواند رقیب خوبی برای S24 Ultra سامسونگ باشد و باید منتظر رونمایی رسمی از این دو گوشی باشیم که حتما ویدیو مقایسه جنجالی این دو غول را حتما برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید