استوار مثل کوهجاری مثل رود

نمایشگر 120 هرتزی به گوشی‌های معمولی آیفون می‌آید!

اپل تا پیش از این فقط در مدل‌های پرو و پرومکس از نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می‌کرد. اما حالا شایعه شده است که اپل قصد دارد تمامی گوشی‌های خانواده آیفون 17 را به نمایشگر 120 هرتزی مجهز کند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۸
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
نمایشگر 120 هرتزی به گوشی‌های معمولی آیفون می‌آید!

اپل در برخی از سری های قبلی آیفون از نمایشگر 60 هرتزی استفاده می‌کرد اما گفته شده این موضوع تغییر کرده و قرار است در همه مدل‌ها از نمایشگر 120 هرتزی استفاده شود.

شرکت اپل قصد دارد سنت شکنی کند و پای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را به گوشی‌های معمولی خود نیز باز کند. طبق شنیده‌ها، کمپانی اپل قصد دارد برای اولین بار، تمامی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۷ را به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز سازد. قبلاً این اتفاق را فقط در مدل‌های پرو و پرومکس مشاهده می‌کردیم اما حالا اپل قصد دارد در آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس نیز از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی استفاده کند.

نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در گوشی‌های نسخه نرمال و پلاس اپل

یکی از رسانه‌های معتبر اعلام کرده است که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۵ تمامی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۷ را به نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز سازد. تا پیش از این، اپل در تمامی گوشی‌های نسخه نرمال و پلاس از نمایشگری با نرخ نوسازی ۶۰ فریم بر ثانیه استفاده می‌کرد و فقط نسخه‌های پرو و پرومکس به نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز بودند.

در حال حاضر اپل از دو نوع نمایشگر LTPS و LTPO برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند. نمایشگر‌های LTPS توانایی پشتیبانی از نرخ فریم ۱۲۰ هرتز را ندارند و در نسخه‌های پرو و پرومکس استفاده می‌گردد. همچنین گوشی‌های نسخه پرو و پرومکس از نمایشگر LTPO استفاده می‌کنند که اپل قصد دارد در تمامی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۷ از این نوع نمایشگر استفاده کند.

نمایشگرهای 120 هرتزی خانواده آیفون 17

گفته می‌شود که در این راستا، قرار است که این شرکت آمریکایی با شرکت چینی BOE برای ساخت این نمایشگر‌ها همکاری داشته باشد. امروزه در اکثر گوشی‌های میان رده سامسونگ نیز نمایشگر ۱۲۰ هرتزی به چشم می‌خورد و نبود چنین نمایشگری در گوشی‌های معمولی اپل، ضعف بزرگی محسوب می‌شود.

کدام آیفون‌ها به نمایشگر 120 هرتز مجهز بودند؟

در صورتی که به مشخصات آیفون‌های سال‌های اخیر نگاهی بیندازیم، می‌بینم که فقط مدل‌های پرو و پرومکس به نمایشگر 120 هرتزی داشتند. از این رو، برای ساخت دیگر آیفون‌ها از نمایشگر 60 هرتزی استفاده می‌شد. برای مثال در آیفون 15 و 15 پلاس نمایشگر 60 هرتزی سیلیکونی استفاده شد. از آن سو، در ساخت آیفون 15 پرو و 15 پرومکس نمایشگر پلی کریستالی 120 هرتزی به کار رفت. 

iPhone 15 Pro with detail

آیا اپل قصد دارد در همه آیفون‌ها از نمایشگر 120 هرتزی استفاده کند؟

خبر‌های منتشر شده نشان می‌دهد در ساخت سری آیفون 17، همگی مدل‌ها از نمایشگر 120 هرتزی بهره‌مند می‌شوند. در صورتی که اپل از نمایشگر 120 هرتزی در همه مدل‌ها استفاده کند باید منتظر دید که آیا نوع نمایشگر تاثیری بر قیمت آیفون‌ها خواهد داشت؟

همچنین برخی از گوشی‌های میان رده شیائومی، از جمله شیائومی 13T Pro نیز از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کنند که به مراتب از نمایشگر مدل‌های پرو و پرومکس هم عملکرد بهتری دارند. حالا به نظر شما اپل بالاخره این امر را به سرانجام می‌رساند یا باز هم به نسل‌های بعدی موکول می‌کند؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید