استوار مثل کوهجاری مثل رود

هسته‌های کم مصرف در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 حذف می‌شوند

کمپانی کوالکوم قصد دارد هسته‌های کم مصرف که باعث بهینه‌تر شدن مصرف باتری می‌شوند را در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حذف کند. برای جزئیات این خبر با ما همراه باشید.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۱۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
هسته‌های کم مصرف در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 حذف می‌شوند

مدتی پیش بود که کمپانی کوالکوم طی اطلاعیه‌ای رسمی جزئیات تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را اعلام کرد. طی این مراسم اعلام شد که برای اولین بار از هسته‌های CPU سفارشی معماری Oryon در این تراشه جدید کمپانی کوالکوم استفاده می‌گردد.

شایعاتی منتشر شده است که احتمال می‌رود این کمپانی بخواهد هسته‌های کم مصرف را به طور کلی از این تراشه حذف کند.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 فقط به 2 هسته قدرتمند و 6 هسته متوسط مجهز خواهد شد!

طبق اطلاعاتی که فعالان حوزه تکنولوژی افشا کرده‌اند، این تراشه طی فرآیندی ۳ نانومتری TSMC و با اسم رمز Sun ساخته می‌شود. همچنین یاد شده که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از ۸ هسته بهرمند است که پیکربندی آن‌ها به صورت ۲ هسته قدرتمند و ۶ هسته متوسط خواهد بود.

هسته‌های کم مصرف در CPU باعث می‌شوند تا کار‌های کوچک را انجام دهند و برای کار‌های عادی، هسته‌های بزرگ‌تر درگیر نشوند.هسته‌های کوچک‌تر به مصرف بهینه باتری کمک زیادی می‌کردند و حالا با حذف آن‌ها باید ببینیم که کمپانی کوالکوم چه فکری به حال این مشکل خواهد کرد.

البته کوالکوم این کار را از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کلید‌زده بود و سعی کرده بود که میزان استفاده از هسته‌های کوچکتر را کاهش دهد. به طوری که در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از ۳ هسته کم مصرف استفاده شده بود؛ این در حالی بود که در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از ۴ هسته کم مصرف استفاده شده بود. در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز این کار ادامه داشت و نسبت به نسل قبلی از هسته کم مصرف کمتری برخوردار بود و فقط به ۲ هسته کم مصرف مجهز شده بود.

هسته‌های کم مصرف در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حذف می‌شوند

کمپانی کوالکوم اولین شرکت سازنده تراشه‌های تلفن همراه نیست که این کار را انجام می‌دهد؛ بلکه کمپانی مدیاتک نیز در تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ از هسته‌های کم مصرف استفاده نکرده است. شرکت مدیاتک اعلام کرده است که با این کار مصرف باتری حدود ۳۳ درصد بهینه‌تر شده است. با این حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرانجام کمپانی کوالکوم چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید