استوار مثل کوهجاری مثل رود

اپل، تاچ آیدی (Touch ID) را در تمامی گوشی‌های جدید کنار خواهد گذاشت!

شرکت اپل قصد دارد قابلیت تاچ آیدی را برای همیشه کنار بگذارد. در گوشی آیفون SE ۴ نیز هیچ اثری از Touch ID دیده نمی‌شود.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۰۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اپل، تاچ آیدی (Touch ID) را در تمامی گوشی‌های جدید کنار خواهد گذاشت!

گوشی‌های پرچمدار اپل هیچکدام به سنسور تاچ آیدی (Touch ID) مجهز نبودند و این قابلیت فقط در گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت اپل دیده می‌شد. کمپانی اپل در گوشی‌های پرچمدار صرفاً از قابلیت تشخیص چهره(Face ID) استفاده می‌کند. طبق شواهد و شایعات منتشر شده، قابلیت حسگر اثر انگشت (Touch ID) با گوشی‌های اپل خداحافظی خواهد کرد.

فیس آیدی و تاچ آیدی

خداحافظی اپل با تاچ آیدی (Touch ID)

اطلاعات منتشر شده حاکی  از آن است که تجهیزات مورد استفاده در تاچ آیدی(Touch ID) دیگر تولید نمی‌شود و به همین دلیل شرکت اپل قید این حسگر را در گوشی‌های خود‌، زده است. اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در آیفون ۵S از تاچ آیدی(Touch ID) استفاده کرد.

برخی از گوشی‌های اپل که به تاچ آیدی(Touch ID) مجهز شده‌اند، عبارت است از: iPhone SE (۲۰۲۲)، iPhone SE (۲۰۲۰)، iPhone SE (۲۰۱۶)، iPhone ۸ Plus، iPhone ۸،iPhone ۷ Plus، iPhone ۷، iPhone ۶s Plus، iPhone ۶s، iPhone ۶ Plus، iPhone ۶ و iphone ۵s.

این طور که به نظر می‌رسد، آخرین نسل تاچ آیدی (Touch ID) در گوشی آیفون SE ۳ دیده می‌شود و در آیفون SE ۴، فیس آیدی(Face ID) جایگزین این سیستم امنیتی می‌شود.

اکنون اکثر گوشی‌های اندرویدی از این قابلیت استفاده می‌کنند و عملکرد خوبی نیز دارد. برخی از منابع احتمال می‌دهند که آیفون بخواهد از سال ۲۰۲۶ تاچ آیدی زیر نمایشگر را در گوشی‌های خود اضافه کند.

تاچ آیدی(Touch ID)
برخی از فعالان حوزه تکنولوژی بر این باور بودند که اپل تاچ آیدی (Touch ID) را به سری آیفون ۱۶ اضافه می‌کند اما با توجه به خبری ک جدیدا منتشر شده، این حرف فقط در حد شایعه بوده است.

در حال حاضر این کمپانی آمریکایی در حال تست و بررسی این است که بتواند قابلیت فیس آیدی (Face ID) را به زیر نمایشگر منتقل کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که کمپانی اپل در نهایت چه تصمیمی را در این باره اتخاذ می‌کند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید