استوار مثل کوهجاری مثل رود

طراحی اولیه آیفون ۱۶ مانند گوشی‌های اندرویدی است

مدتی قبل خبر حذف شدن داینامیک آیلند از گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۲۵ منتشر شده بود. حالا عکس‌های لو رفته از آیفون ۱۶، بیشتر به این شایعه دامن می‌زند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۲۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
طراحی اولیه آیفون ۱۶ مانند گوشی‌های اندرویدی است

شرکت‌های سازنده موبایل معمولا قبل از ساخت گوشی، مدل‌ها و طرح‌های مختلفی را مورد تست و بررسی قرار می‌دهند. یکی از این طرح‌ها که توسط شرکت اپل برای گوشی آیفون ۱۶ پرومکس مورد ارزیابی قرار گرفته، حذف داینامیک آیلند در طراحی پنل جلویی این گوشی است.

پانچ هول جایگزین داینامیک آیلند می‌شود

شرکت اپل تصمیم گرفته که دوربین سلفی را در پانچ هول(حفره دایره‌ای) قرار دهد تا نسبت نمایشگر به بدنه را افزایش دهد. کمپانی اپل داینامیک آیلند را با گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس پرومکس معرفی کرد. شرکت اپل از قابلیت تشخیص چهره دقیق و فوق‌العاده‌ای بهرمند است. این کمپانی به لطف اسکنر مادون قرمزی که در بخش داینامیک آیلند قرار گرفته بود، از تشخیص چهره سه بعدی با دقت بالا بهرمند بود. با توجه به این ساختار، کمپانی اپل باید قطعات را به طوری در پانچ هول قرار دهد که آسیبی به عملکرد فیس آیدی وارد نشود.

پانچ هول آیفون 16این کمپانی آمریکایی با داینامیک آیلند قابلیت‌های بسیار جذاب و خوبی را خدمت کاربران ارائه می‌کرد. حذف داینامیک آیلند به این زودی کمی دور از ذهن است اما کمپانی اپل همیشه برنامه‌های خاص خودش را برای سوپرایز کردن مشتریان دنبال می‌کند. با این کار احتمالا از سری آیفون ۱۶ به بعد شاهد حسگر تشخیص چهره (فیس آیدی) در زیر نمایشگر خواهیم بود.

حذف داینامیک آیلند در آیفون 16

قبل از گوشی‌های اپل، برخی از گوشی‌های پرچمدار از جمله سری گلکسی زد فولد سامسونگ از دوربین سلفی زیر نمایشگر بهرمند بودند؛ اما کیفیت خوبی را از خود نشان ندادند و این امر باعث کاهش دقت عملکرد تشخیص چهره می‌شود. حالا با توجه به شایعات منتشر شده باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرکت اپل چه‌ایده‌ای را برای حل این مشکل پیاده می‌کند. به نظر شما اپل به این زودی از پروژه داینامیک آیلند منصرف شده است یا هنوز در گوشی‌های سری آیفون ۱۶ هم شاهد داینامیک آیلند خواهیم بود؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید