استوار مثل کوهجاری مثل رود

6 علت شایع شارژ نشدن گوشی آیفون

آیفون ها به دلایل متعددی مانند قطعی سیم، ایراد در پورت، ایراد نرم افزاری و ... می توانند شارژ نشوند. در این مقاله به بررسی علل آن می‌پردازیم.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۱۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
6 علت شایع شارژ نشدن گوشی آیفون

در گوشی‌های آیفون ایراد‌هایی وجود دارد که بیشتر کاربر با آن‌ها رو به رو خواهد شد. یکی از ایراد‌هایی که در تلفن‌های آیفون زیاد دیده می‌شود، شارژ نشدن این تلفن همراه است. این حالت ممکن است به چند دلیل مختلف به وجود آید که بعضی از آن‌ها مربوط به ایراد‌های اساسی و بعضی از آن‌ها مسائلی ساده هستند.

در این مقاله که خدمت شما ارائه می‌دهیم قصد داریم دلایل این امر را به صورت موردی بررسی کنیم. 

شارژ نشدن آیفون1. قطعی کابل شارژ

یکی از عمده‌ترین دلالیل شارژ نداشتن آیفون‌ها قطع شدن کابل آن‌ها است. در صورتی کابل‌ها کشیده یا له شوند به سادگی آسیب می‌بینند. متاسفانه این کابل در صورتی که دچار قطعی شوند، راهی برای تعمیر آن‌ها وجود ندارد و بلااستفاده می‌شوند. در این حالت تنها راه تعویض کابل است. 

قطعی کابل2. آلوده شدن پورت لایتینگ

پورت لایتینگ محل قرار دادن کابل شارژر است. به بیان دیگر برق از مسیر آن وارد آیفون شده و باتری آن را شارژ می‌کند. این پورت‌ها به علت باز بودن به سادگی آلوده می‌شوند. در اکثر موارد به علت نشستن گرد و غبار بیش از حد روی آن، امکان ایجاد ارتباط از بین می‌رود و در نتیجه تلفن همراه شارژ نمی‌شود. در این حالت می‌توان به روش‌های مختلفی آن را پاک کرد. 

آلوده شدن پورت

3. خرابی پورت لایتینگ

پورت‌های لایتینگ به علت فرو رفته بودن به سختی آسیب می‌بینند و عمر زیادی دارند. با این حال، هنگامی که آیفون در حالت شارژ قرار داشته باشد، پورتینگ آن حساس می‌شود و در صورت وارد شدن ضربه به کابل می‌تواند آسیب ببیند. در این حالت نیز راهی جز تعویض پورت وجود ندارد.

4. مشکلات نرم افزاری

در بعضی حالت‌های خاص، مشکلات نرم افزاری ویژه‌ای برای آیفون به وجود می‌آید. در بعضی حالت تلفن شارژ شده اما نشانی از آن وجود ندارد. در حالت دیگر نشان شارژ شدن می‌آید ولی تلفن همراه شارژ نمی‌شود. در این حالت‌ها باید آیفون راه اندازی مجدد شود. 

5. خرابی آداپتور

دیگر موردی که می‌تواند سبب شارژ نشدن گوشی آیفون شود، خرابی در قسمت آداپتور است. آداپتور آیفون معمولا به علت نوسان برق آسیب می‌بیند و در مقابل آن حساس است. در حالتی که آداپتور ایراد پیدا کند نیز راهی جز تعویض آن وجود ندارد. 

آداپتور آیفون

6. ایراد در اتصال برق

بهترین علتی که برای شارژ نشدن آیفون وجود دارد، خرابی پریز یا نبود اتصال برق است که نشانی از سلامت آیفون شماست!


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید