استوار مثل کوهجاری مثل رود

گوشی‌های پرچمدار کدام برند فروش بیشتری دارند؟ + جزئیات

طبق آماری که اخیراً منتشر شده است، گوشی‌های پرچمدار اپل با اختلاف نسبتاً زیادی توانسته‌اند بازار را در دست بگیرند. در مقابل، شرکت‌های سامسونگ و هواوی نیز توانسته‌اند در سال ۲۰۲۳ رشد خوبی داشته باشند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۱۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
گوشی‌های پرچمدار کدام برند فروش بیشتری دارند؟ + جزئیات

آمار کلی فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ سیری نزولی داشت اما در این میان، گوشی‌های پرچمدار (گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار) توانستند رشد خوبی نسبت به فروش سایر گوشی‌های میان رده و اقتصادی داشته باشند. طبق آماری که یکی از سایت‌های معتبر خارجی منتشر کرده است، همچنان گوشی‌های اپل بیشترین سهم از فروش گوشی‌های پرچمدار را در اختیار دارند.

اپل با وجود قرار گرفتن در مسیر نزولی، همچنان با اختلاف زیادی در صدر فروش گوشی‌های پرمیوم قرار دارد!

طبق آماری که درباره فروش گوشی‌های پرچمدار در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است، تقاضا و فروش این گوشی‌ها نسبت به سال ۲۰۱۶ حدوداً ۳ برابر شده. این آمار در صورتی است که فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ سیر نزولی داشت.

با این تفسیر می‌توان به این موضوع پی برد که مشتریان بیشتر مایل به خرید گوشی‌های پرچمدار هستند تا خرید گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی. در سال ۲۰۲۳ گوشی‌های پرچمدار رشد چشمگیری در تمام بخش‌ها داشتند و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دادند. شما اگر گوشی پرچمدار یکی از برند‌های اپل یا سامسونگ را تهیه می‌نمودید، دیگر نیازی به دوربین عکاسی و فیلمبرداری نداشتید و همین موضوعات باعث رشد چشمگیر فروش گوشی‌های پرمیوم شد.

 

آمار فروش گوشی‌های پرچمدار از سال 2016
آمار به خوبی نشان می‌دهد که اپل در سال ۲۰۲۳ نتوانست روند رو به رشد خود را حفظ کند و با معضل کاهش فروش گوشی‌های خود رو به رو شد. گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس نتوانستند انتظارات را به خوبی برآورده کنند و همین امر باعث کاهش فروش گوشی‌های این برند شد و سهم فروش گوشی‌های پرچمدار اپل در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ با کاهش ۴ درصدی رو به رو شود و از ۷۵ درصد به ۷۱ درصد برسد. اما با توجه به این موضوع، شرکت اپل هنوز هم با اختلاف چشمگیری در صدر قرار دارد!

اما در مقابل، شرکت سامسونگ با معرفی گوشی گلکسی S۲۳ اولترا توانست به خوبی از این فرصت استفاده کند و بازار را به سمت خود بکشاند. گوشی گلکسی S23 اولترا در سال ۲۰۲۳ فروش فوق‌العاده‌ای داشت و همین امر باعث شد که سهم فروش گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۳ روند رو به رشدی داشته باشند و به ۱۷ درصد برسند.

سهم برندها در فروش گوشی‌های پرچمدار

شرکت هواوی نیز با معرفی گوشی میت ۶۰ پرو توانست در بازار چین فروش خیلی خوبی داشته باشد و بتواند مقام سوم این لیست را از آن خود کند. به نظر شما بهترین گوشی پرچمدار در سال ۲۰۲۳ کدام گوشی بود و پیشبینی شما از بازار سال ۲۰۲۴ چیست؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید