استوار مثل کوهجاری مثل رود
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

عقبگرد برای خیز بلند: سامسونگ ضرر 78 درصدی را در سال 2024 جبران می‌کند

سامسونگ سود عملیاتی ۲.۴ تریلیون وون (۱.۷۸ میلیارد دلار) را برای ژوئیه تا سپتامبر گزارش کرد که ۷۸ درصد کمتر از یک سال قبل است اما حدود یک سوم بهتر از دو فصل قبل است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۰۹
پیشنهادهایی برای شما

سامسونگ گلکسی A35 رم 8 گیگابایت و ظرفیت 256 گیگابایت (پک ویتنام)

16,412,500

سامسونگ گلکسی A05 با رم 4 حافظه داخلی 128 گیگابایت

5,353,000

سامسونگ گلکسی A15 با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت A155F/DS

10,807,000

سامسونگ گلکسی A15 با رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایت A155F/DS

8,968,800
عقبگرد برای خیز بلند: سامسونگ ضرر 78 درصدی را در سال 2024 جبران می‌کند

درآمد سامسونگ ۱۲ درصد کاهش یافته و به ۶۷.۴ تریلیون وون (حدود ۴۹ میلیارد دلار) رسیده است. ضرر در تجارت تراشه‌های حافظه در سه ماهه سوم 2023 به ۳.۷۵ تریلیون وون کاهش یافت.  

با انعکاس بهبود تقاضای تراشه، تولید کلی کارخانه در کره جنوبی در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی افزایش یافت که به افزایش تولید تراشه کمک کرد. 

ضرر مالی شرکت سامسونگ

در دستگاه‌های تلفن همراه، سود به ۳.۳ تریلیون وون رسید که کمی بیشتر از سال گذشته بود و بیشتر از فروش قابل توجه گوشی‌های هوشمند تاشو بالارده نشات گرفته است. 

سامسونگ گفت:

پس از قرارداد در سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳، تقاضای تلفن همراه احتمالاً در سال آینده تثبیت خواهد شد. هدف این شرکت رشد دو رقمی در تولید تلفن همراه و رشد درآمد به جای افزایش سهم بازار است. 

این شرکت همچنین اعلام کرد که انتظار دارد امسال رکورد ۵۳.۷ تریلیون وون  را در مخارج سرمایه‌ای خرج کند که شامل ۴۷.۵ تریلیون وون برای تراشه‌ها می‌شود تا برای افزایش تقاضای میان مدت تا بلندمدت آماده شود. 

همانطور که انتظار می‌رفت، مشکلات مربوط به تراشه‌های حافظه این شرکت همچنان به کاهش درآمدهای سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ منجر خواهد شد. اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که شاهد بهبود این وضعیت در سال آینده خواهیم بود. سامسونگ می‌گوید که تقاضا برای هوش مصنوعی مولد باید برای خط تولید چیپست این غول فناوری یک موهبت باشد. 

نقطه عطف سامسونگ؛ افزایش تقاضای مشتریان

در سال آتی تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، و تلویزیون‌های پیشرفته که از صفحه نمایش ساخت این کمپانی بهره می‌برند بیشتر شده و این موضوع می‌تواند نقطعه عطفی در احیای درآمدزایی این رکت بزرگ در زمینه خط تولید صفحه نمایش‌های نسل جدید باشد.  

سامسونگ که به عنوان یکی از پیشتازان فناوری جهان در زمینه صفحه نمایش و تجهیزات دیجیتال به شمار می‌رود، در تلاش است تا جایگاه اول دنیا در زمینه تولید پردازنده و چیپست‌های پرتقاضا را به دست آورد. آمارها حاکی از آن است که این شرکت هنوز نتوانسته موفقیت خود در زمینه کیفیت و دوام صفحه نمایش‌های تولید‌اش را در مورد چیپست و پردازنده‌ها تکرار نماید.

نظرات

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید