استوار مثل کوهجاری مثل رود

سامسونگ پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس 2600 را به صورت اختصاصی می‌سازد

کمپانی سامسونگ قصد دارد در تراشه‌های اگزینوس 2600 به بعد، از پردازنده گرافیکی اختصاصی استفاده کند. تا پیش از این، از پردازنده گرافیکی شرکت AMD در تراشه‌های اگزینوسی استفاده می‌کرد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۱۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
سامسونگ پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس 2600 را به صورت اختصاصی می‌سازد

تراشه‌های اگزینوس را کمپانی سامسونگ می‌سازد اما برای طراحی پردازنده گرافیکی (GPU) آن‌ها از شرکت AMD کمک می‌گیرد. حالا شایعاتی به گوش می‌رسد که سامسونگ قصد دارد دیگر به شرکت AMD وابسته نباشد. گفته می‌شود که سامسونگ در تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ این کار را عملی می‌کند و دیگر از پردازنده گرافیکی AMD RDNA استفاده نخواهد کرد.

سامسونگ در تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ از پردازنده گرافیکی اختصاصی استفاده خواهد کرد!

یکی از منابع معروف و خوش سابقه طی گزارشی مدعی شده است که سامسونگ قصد دارد پردازنده گرافیکی (GPU) بسازد. در حال حاضر این کمپانی کره‌ای تراشه‌های اگزینوس را به طور اختصاصی تولید می‌کند اما برای ساخت آن‌ها از پردازنده گرافیکی شرکت AMD استفاده می‌کند. حالا شرکت سامسونگ برای این که صفر تا صد مراحل ساخت تراشه‌های اگزینوسی بر عهده خودش باشد، تصمیم گرفته تا از شرکت AMD بی‌نیاز گردد.

سامسونگ از زمان رونمایی از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ تا حالا که در آستانه رونمایی از تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ قرار گرفته‌ایم، از پردازنده‌های گرافیکی AMD استفاده می‌کرد. به نظر می‌رسد که دیگر همکاری شرکت‌های سامسونگ و AMD به انتهای مسیر رسیده و در نسل‌های آینده تراشه‌های اگزینوسی شاهد پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ خواهیم بود. البته برخی منابع نیز مدعی هستند که پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ بر پایه پردازنده گرافیکی AMD RDNA خواهد بود.

طبق سابقه شرکت سامسونگ، این شرکت از تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ در گوشی‌های گلکسی S۲۶ و گلکسی S۲۶ پلاس استفاده خواهد کرد. اگر سامسونگ بتواند پردازنده گرافیکی احتصاصی بسازد، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های ساخت تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ رخ خواهد داد.

اگزینوس 2600

در حال حاضر این کمپانی کره‌ای در گوشی‌های پرچمدارش (به جز مدل اولترا) از دو نوع تراشه کوالکوم و اگزینوسی استفاده می‌کند. اگر در نسل آینده تراشه‌های اگزینوسی شاهد چنین اتفاقی باشیم، چه بسا که سامسونگ تمامی گوشی‌های پرچمدارش را یکپارچه کند و همگی آن‌ها را با تراشه اگزینوس روانه بازار کند. به نظر شما اگر چنین اتفاقی رخ دهد چه تغییری در قیمت‌گذاری گوشی‌ها اتفاق خواهد افتاد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید