استوار مثل کوهجاری مثل رود

نصب برنامه خارج از اپ استور فقط برای کاربران اروپا فراهم می‌شود!

رسانه‌های معتبر خارجی طبق خبری اعلام کردند که شرکت اپل، نصب اپلیکیشن‌ها با استفاده از برنامه‌های جانبی را فقط برای منطقه اروپا فعال می‌کند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۲۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
نصب برنامه خارج از اپ استور فقط برای کاربران اروپا فراهم می‌شود!

مدتی پیش بود که خبری مبنی بر فعالسازی سایدلود در گوشی‌های اپل، سر و صدای زیادی را به پا کرد. طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، این کمپانی قصد دارد این قابلیت را فقط برای کاربران منطقه اروپا فعال کند.

سایدلود از اوایل سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار می‌گیرد

با توجه به اخبار منتشر شده، امکان سایدلود از نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی فقط در دسترس کاربران منطقه اروپا قرار خواهد گرفت. شرکت اپل با توجه به تحریم‌هایی که از سوی اتحادی اروپا متحمل شد، مجبور شد تا امکان نصب اپلیکیشن‌ها از برنامه‌های جانبی را هم برای کاربران فعال کند. در ابتدا خیلی‌ها گمان می‌کردند که این قابلیت برای تمامی مشتریان فعال خواهد شد اما این گونه نیست.

قانونی که شرکت اپل را به تسلیم شدن وا داشت، قانون DMA یا همان قانون بازار‌های دیجیتال اتحادیه اروپا است. طی این قانون، کمپانی‌های فناوری باید پلتفرم‌ها و خدماتشان را در اختیار شرکت‌های توسعه دهنده قرار بدهند. این قانون تحول عظیمی در شرکت اپل ایجاد خواهد کرد.

پیروی اپل از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپااین قانون اگر برای همه کاربران فعال شود، ضرر ۱۵ الی ۳۵ درصدی به شرکت اپل خواهد زد. زیرا دیگر نیازی نیست که شرکت‌های توسعه دهنده هزینه‌ای به این کمپانی آمریکایی پرداخت کنند. با این حال، احتمالاً اپل دست این شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان را به طور کامل باز نخواهد گذاشت.

اپل مدعی شده است که نصب برنامه‌ها خارج از اپ استور می‌تواند حریم خصوصی و امنیت کاربرانش را به خطر بیاندازد. اتحادیه اروپا شرکت اپل را برای فعالسازی قابلیت سایدلودینگ تحت فشار قرار داده است؛ اگر این شرکت از قانون بازار‌های دیجیتال اتحادیه اروپا پیروی نکند، موظف است که ۲۰ درصد از درآمد جهانی خود را به عنوان جریمه بپردازد.

نصب برنامه‌ها خارج از اپ استوردر مناطق مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا، در حال بررسی قانونی مشابه قانون DMA هستند تا قابلیت سایدلود برای این مناطق نیز فعال گردد. با توجه به تحریم‌های صورت گرفته، شرکت اپل مجبور است که از این قانون پیروی کند. به نظر شما شرکت اپل راهی برای دور زدن این قانون پیدا می‌کند یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید