استوار مثل کوهجاری مثل رود

غول کشی؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برتر از A17 پرو اپل!

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تا به اینجا، در تست‌های بنچمارک از تراشه A17 پرو اپل قدرتمندتر و بهتر بوده و از تست‌ multi-core سربلند خارج شده است.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۰۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
غول کشی؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برتر از A17 پرو اپل!

کمپانی کوالکوم خبر از ساخت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را قبلا داده بود اما هنوز به طور رسمی از آن رونمایی نکرده است. طبق اطلاعاتی که در پایگاه داده گیک بنچ ۶ ارائه شده است، می‌توان آن را به عنوان پردازنده گوشی‌های پرچم‌دار نام برد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در گوشی‌های پرچمدار

این تراشه با فرایند ۴ نانومتری تولید شده است و گوشی هایی که قرار است از این تراشه بهره‌مند شوند باید حتماً سیستم خنک کننده خوبی را داشته باشند تا بتوانند نهایت استفاده را از این تراشه ببرند و قدرتش حفظ شود. انتظار می‌رود گوشی‌های پرچم‌داری که در آینده از شرکت‌های سامسونگ و شیائومی معرفی می‌شوند، یعنی گلکسی S 24Ultra و شیائومی ۱۴، از این تراشه در فرآیند ساختشان استفاده کنند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برتر از A17 پرو اپل!

بنچمارک تراشه Snapdragon Gen 3 کوالکوم در مقابل A17 پرو اپل

اصلی‌ترین رقیب اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را می‌توان تراشه A17 پرو اپل عنوان کرد که این تراشه، اولین تراشه ۳ نانومتری جهان است که از آن در گوشی آیفون ۱۵ پرو استفاده شده است.

در پایگاه داده گیک بنچ ۶، دستگاهی به نام Xiaomi 23127PN0CC وجود دارد که با ۱۶ گیگابایت رم و پیکربندی CPU 1+3+2+2 دیده می‌شود. این دستگاه همان شیائومی ۱۴ است. طبق گزارشات بنچمارک، تراشه پرچمدار کوالکوم از یک هسته اصلی با فرکانس ۳.۳۰ گیگاهرتزی، سه هسته اصلی با فرکانس ۳.۱۵ گیگاهرتزی، دو هسته با فرکانس ۲.۹۵ گیگاهرتزی و دو هسته کم مصرف با فرکانس ۲.۲۷ گیگاهرتزی بهره خواهد برد.

از سوی دیگر، A17 پرو به شش هسته مجهز شده که شامل دو هسته پردازشی با فرکانس ۳.۷۸ گیگاهرتزی و شش هسته کم مصرف با فرکانس ۲.۱۱ گیگاهرتزی می‌شود. در بخش آزمایشات چند هسته‌ای، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ آمار فوق العاده‌ای را ثبت کرده و بالاتر از تراشه A17 پرو اپل قرار گرفته است. به طوری که این تراشه کوالکم توانسته امتیاز ۷۴۹۴ را بالاتر از تراشه اپل با ۷۰۲۴ کسب کند. اما در عملکرد تک هسته‌ای نتیجه برعکس است و همچنان اپل یکه تازی می‌کند. در تست‌های این بخش، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ توانسته امتیاز ۲۲۰۷ را کسب کند و A17 پرو با امتیاز ۲۸۴۶عملکرد فوق العاده‌ای را به ثبت رسانده است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برتر از A17 پرو اپل!

طبق این مشخصات و این امتیازات شاهد اتفاق چشمگیری در بازار گوشی های اندروید می‌شویم و با توجه به ممنوعیت استفاده و واردات گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵، با توجه به بهره‌بندی پرچمدارهای سامسونگ و شیائومی از این تراشه قدرتمند، کاربران می‌توانند از این گوشی‌ها به عنوان جایگزین استفاده کنند و عملکرد لذت‌بخشی را تجربه کنند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید