استوار مثل کوهجاری مثل رود

تراشه اسنپدراگون 8S نسل 3 با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی شد!

تراشه اسنپدراگون 8S نسل 3 به طور رسمی معرفی شد. این تراشه از قابلیت هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و عملکرد پردازشی تقریباً مشابهی با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 دارد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۱-۰۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
تراشه اسنپدراگون 8S نسل 3 با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی شد!

کمپانی کوالکوم از تراشه قاتل پرچمدار خود رونمایی کرد. تراشه اسنپدراگون ۸S نسل ۳ از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند تا گوشی‌های ارزان قیمت‌تر نیز به این قابلیت دسترسی داشته باشند. این تراشه طی فرآیندی ۴ نانومتری ساخته شده و به ۸ هسته نیز مجهز گردیده است. این تراشه از هفته‌های آینده بر روی گوشی‌های هوشمند پیاده‌سازی می‌شود.

مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸S نسل ۳؛ در حد و اندازه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳

تراشه اسنپدراگون ۸S نسل ۳ از لحاظ پردازشی، یک پله پایین‌تر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد. تراشه اسنپدراگون ۸S نسل ۳ طی فرآیند ۴ نانومتری و با ۸ هسته ساخته شده است. پیکربندی این هسته‌ها تقریباً مشابه برادر بزرگتر خودش است اما فرکانس آن‌ها کاهش یافته و به صورت ۱ هسته Cortex-X۴ با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، ۴ هسته Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و ۳ هسته Cortex-A۵۲۰ با فرکانس ۲ گیگاهرتز عملیات پردازش را انجام می‌دهد.

اسنپدراگون ۸S نسل ۳ قابلیت ارائه هوش مصنوعی به صورت آفلاین را نیز دارا است. این تراشه اغلب در گوشی‌هایی که به عنوان قاتل پرچمدار ساخته می‌شوند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به همین دلیل گفته می‌شود در آینده گوشی‌های ارزان‌تر هم به قابلیت هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. همچنین این تراشه از وایفای ۷ نیز پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون 8S نسل 3

همچنین این تراشه از پردازنده گرافیکی (GPU) Adreno ۷۳۵ برخوردار است. به همین دلیل می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت بالا اجرا کند. این تراشه از حدود ۳۰ مدل هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸S نسل ۳ تا اواخر ماه میلادی جاری، بر روی برخی از گوشی‌های میان رده و قاتل پرچمدار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به نظر شما این تراشه می‌تواند در بین گوشی‌های ارزان میان رده انقلابی به پا کند یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید