استوار مثل کوهجاری مثل رود

آمار گمرک؛ در سال 1402 حدود 14.5 میلیون دستگاه گوشی وارد کشور شده است

سازمان گمرک کشور طی انتشار خبری اعلام کرد که در سال 1402، 14 میلیون و 688 هزار و 580 دستگاه تلفن همراه به ارزش 3 میلیارد و 202 میلیون دلار وارد کشور شده است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۱-۰۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
آمار گمرک؛ در سال 1402 حدود 14.5 میلیون دستگاه گوشی وارد کشور شده است

سازمان گمرک طی اطلاعیه‌ای از میزان واردات گوشی‌های همراه در سال ۱۴۰۲ خبر داد. مجموع گوشی‌های وارداتی در سال ۱۴۰۲ به ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار ۵۸۰ دستگاه می‌رسد که در این بین، ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه به صورت تجاری و ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه گوشی نیز به صورت مسافرتی وارد کشور شده است. این میزان واردات گوشی همراه در سال ۱۴۰۲ توانسته ۴.۵ درصد از حجم کل واردات کشور را به خود اختصاص دهد.

واردات ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه گوشی همراه به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲!

به طور کلی، گوشی‌های همراه به دو صورت تجاری و مسافرتی وارد کشور می‌شوند. گوشی‌هایی که به شیوه مسافرتی وارد می‌شوند تعداد محدود‌تری دارند ولی در مقابل، گوشی‌هایی که به صورت تجاری وارد می‌شوند، حجم انبوهی دارند. تعداد کلی گوشی‌هایی که در سال ۱۴۰۲ وارد کشور شده است، به ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار ۵۸۰ دستگاه می‌رسد که ارزشی بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار داشته است.

از تعداد ذکر شده، حدود ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه گوشی به شیوه مسافرتی وارد کشور شده است. ارزش کلی گوشی‌هایی که به صورت مسافرتی وارد کشور شده‌اند، به ۲۷۰ میلیون دلار می‌رسد. مابقی حجم واردات به صورت تجاری صورت گرفته و حدود ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه به این شیوه به کشور وارد شده است. همچنین ارزش کلی گوشی‌هایی که به شیوه تجاری وارد کشور شده‌اند، به ۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار می‌رسد.

این آمار در مقایسه با سال ۱۴۰۱ کمی جالب به نظر می‌رسد؛ به گونه‌ای که حجم واردات در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشتر بوده اما ارزش واردات کمتر شده است. به طور کلی، در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴ میلیون و ۳۱۵ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده بود که ارزشی برابر با ۳ میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار داشتند. دلیل این اختلاف را می‌توان کاهش ورود گوشی‌ها به صورت مسافرتی در سال ۱۴۰۲ دانست. جایی که در سال ۱۴۰۱، حدود ۵۵۰ هزار دستگاه به ارزش ۳۴۶ میلیون و ۷۳ هزار دلار به روش مسافرتی وارد کشور شدند.

گمرک

همچنین با توجه به این آمار به خوبی متوجه خواهید شد که گوشی‌هایی که به صورت مسافرتی وارد کشور شده‌اند، به طور میانگین ارزشی نزدیک به ۶۰۰ دلار دارند و جزء گوشی‌های پرچمدار به حساب می‌آیند. حالا به نظر شما حجم عمده گوشی‌هایی که به صورت تجاری وارد کشور شده‌اند، در دسته گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرند یا گوشی‌های میان رده؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید