استوار مثل کوهجاری مثل رود

ممنوعیت واردات گوشی‌های خانواده آیفون 14 و آیفون 15 به قوت خود باقی است

رئیس انجمن وارد‌کنندگان تلفن همراه طی خبری مدعی شده بود که در حال رفع محدودیت‌های واردات گوشی‌های خانواده آیفون 14 و آیفون 15 هستند. این خبر توسط سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکذیب شد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۱-۲۰
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
ممنوعیت واردات گوشی‌های خانواده آیفون 14 و آیفون 15 به قوت خود باقی است

مدتی پیش شایعاتی مبنی بر رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ و  آیفون ۱۵ بیان شده بود. حالا سخنگو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شایعه را تکذیب کرد و تأکید نمود که این سازمان ممنوعیت واردات تین گوشی‌ها را با شدت بیشتری پیگیری خواهد کرد.

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ کالای قاچاق محسوب می‌شوند!

رئیس انجمن وارد‌کنندگان تلفن همراه قبلاً اعلام کرده بود که در حال پیگیری و رایزنی برای رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ هستند. این خبر شایعات زیادی را به همراه داشت اما ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فوراً این خبر را تکدیب کرد و مدعی شد که هیچگونه تصمیمی در این اره اتخاذ نشده و این سازمان با همان روند قبلی مانع ممنوعیت واردات قانونی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ و خانواده آیفون ۱۵ هستند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره خبر رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ و خانواده آیفون ۱۵ اینگونه واکنش نشان داد:

موضوع مقابله با تلفن همراه محرز قاچاق که مصداق آن آیفون ۱۴ و ۱۵ است، در برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دارد و ستاد قصد دارد به‌صورت جدی به این موضوع ورود کند. در انتهای سال گذشته نیز بازرسی از پاساژ‌های تهران انجام شد. واحد‌هایی که این کالا‌های را تبلیغ می‌کنند، شناسایی شده‌اند و امسال با فروشندگان کالای قاچاق برخورد می‌شود.
نگاه دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این است که آیفون ۱۴ و ۱۵، تا این لحظه کالا‌های محرز قاچاق محسوب می‌شوند. با توجه به اقداماتی که در انتهای سال گذشته انجام گرفت، مشابه اقدامات انجام‌شده در تشدید عملیات مبارزه با پوشاک قاچاق، درخصوص آیفون ۱۴ و ۱۵ نیز صورت خواهد گرفت.

همچنین حمیدرضا دهقانی‌نیا درباره روش‌های دور زدن رجیستر این گوشی‌ها گفت:

در این زمینه با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی هماهنگی انجام شده است. موضوعاتی باید از سوی این سازمان و اپراتور‌ها برای مقابله با این موارد اجرا شود که این موضوعات به سازمان تنظیم مقررات اعلام شده است.

آیفون 14

با این اوصاف در سال جاری نیز شاهد ممنوعیت واردات قانونی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ در ایران هستیم. این در صورتی است که در ماه‌های آینده از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ رونمایی خواهد شد. به نظر شما آیا گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ آخرین سری از گوشی‌های اپل هستند که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید