استوار مثل کوهجاری مثل رود

حجم تولید دستگاه اپل ویژن پرو حدودا با 50 درصد کاهش رو به رو شده است

کمپانی اپل قصد داشت که در سال 2024 حدود 700 هزار الی 800 هزار ویژن پرو را روانه بازار کند. اما حالا با توجه به اعتراضات گسترده‌ای که نسبت به این گجت هوشمند به وجود آمده، این کمپانی تصمیم گرفته تا در سال جاری فقط بین 400 هزار تا 450 هزار دستگاه ویژن پرو را در بازار به فروش برساند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۰۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
حجم تولید دستگاه اپل ویژن پرو حدودا با 50 درصد کاهش رو به رو شده است

شرکت اپل در چند ماه گذشته از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد. در آن موقع از این دستگاه به عنوان یک وسیله انقلابی یاد می‌شد. اما با مرور زمان و استفاده تعداد بیشتر کاربران از این گجت هوشمند، سیل انتقادات به سوی این دستگاه سرازیر شد. طبق آمار‌های به دست آمده از خط تولید ویژن پرو، حجم تولید این گجت از حدود ۸۰۰ هزار دستگاه به ۴۰۰ هزار دستگاه کاهش یافته است.

بزرگ‌ترین شکست اپل در سال ۲۰۲۴؛ هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو

کمپانی اپل در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۴ (۱۳ بهمن ۱۴۰۲) از این گجت هوشمند به طور رسمی رونمایی کرد. اپل عنوان کرده بود که اپل ویژن پرو وسیله‌ای است که در ساخت آن از تکنولوژی آینده استفاده شده است. در آن ابتدا به دلیل تبلیغات زیاد و پر سر و صدایی که اپل بر روی این محصول انجام داده بود، خیل عظیمی از جمعیت ایالات متحده آمریکا برای خرید این دستگاه صف کشیدند.

پس از گذشت مدت کوتاهی از عرضه آن در بازار، کاربران به شدت نسبت به وزن بالای ویژن پرو اپل اعتراض داشتند. برخی نیز در هنگام استفاده از این هدست واقعیت ترکیبی، دچار سوزش و درد در ناحیه چشم می‌شدند. همچنین در برخی موارد نیز دیده شده بود که شیشه ویژن پرو دچار ترک خوردگی شده بود که تمامی این دستگاه‌ها را کمپانی اپل تعویض کرد.

اپل در ابتدا تصمیم گرفته بود که چیزی حدود ۷۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار دستگاه ویژن پرو را در سال ۲۰۲۴ وارد بازار کند. اما با توجه به این اتفاقاتی که پیش آمد، این کمپانی آمریکایی توقع خود را بسیار پایین آورد و قصد دارد که در سال ۲۰۲۴ فقط حدود ۴۰۰ هزار تا ۴۵۰ هزار تا دستگاه ویژن پرو را به دست مشتریان برساند.

ویژن پرو

این گجت هوشمند در حال حاضر فقط در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد. احتمال می‌رود که در شهریور ماه ۱۴۰۳ در سایر بازار‌های جهانی نیز شاهد فروش ویژن پرو باشیم. به نظر شما اپل ویژن پرو در بازار جهانی نیز ناامید‌کننده ظاهر خواهد شد یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید