استوار مثل کوهجاری مثل رود

کمپانی اپل، ویژن پرو را با 1500 دلار سود به فروش می‌رساند

شرکت اپل قیمت نجومی 3500 دلاری را بر روی ویژن پرو اعمال کرده است. تحقیقات انجام شده بر روی این گجت هوشمند نشان می‌دهد که این شرکت آمریکایی حدوداً هر ویژن پرو را با 1500 دلار سود، به فروش می‌رساند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
کمپانی اپل، ویژن پرو را با 1500 دلار سود به فروش می‌رساند

طبق اطلاعاتی که از مشخصات سخت‌افزاری ویژن پرو اپل به بیرون درز کرده است، مشخص شده که این کمپانی آمریکایی، این گجت هوشمند را حدوداً با ۱۵۰۰ دلار سود به دست مشتریان می‌رساند.

برآورد هزینه‌ای که درباره قطعات به کار رفته در ویژن پرو اپل صورت گرفته، نشان می‌دهد که تمامی این قطعات، قیمتی معادل ۱۵۴۲ دلار داشته است. اگر هزینه بسته‌بندی و اسمبل کردن قطعات را نیز در نظر بگیریم، این گجت باز هم تفاوت زیادی تا قیمت ۳۵۰۰ دلار خواهد داشت!

اپل ویژن پرو

دست اپل رو شد؛ قیمت واقعی ویژن پرو اپل ۳۵۰۰ دلار نیست!

یکی از شرکت‌های تحقیقاتی انگلیسی، مدعی شده است که اپل سود زیادی از فروش ویژن پرو به جیب می‌زند. این شرکت طی تحقیقاتی که انجام داده است، مدعی شده که تمامی قطعات به کار رفته در ساخت ویژن پرو اپل، ارزشی حدود ۱۵۴۲ دلار دارند. این عدد با قیمتی که اپل بر روی این محصول اعمال کرده است، اختلاف فاحشی دارد.

این شرکت انگلیسی مدعی است که گران قیمت‌ترین قطعه به کار رفته در این گجت، مربوط به نمایشگر‌های آن می‌شود. اپل این نمایشگر‌ها را با کمک شرکت سونی تهیه کرده است. اپل در ساخت این گجت از دو نمایشگر ۱.۲۵ اینچی میکرو اولد برای جلوی چشمان کاربر، استفاده کرده است. هزینه هر یک از این نمایشگر‌ها ۲۲۸ دلار است که در مجموع ۴۵۶ دلار برای یک دستگاه ویژن پرو خرج داشته است.

نمایشگرهای ویژن پرو

گفته می‌شود که تراشه‌های به کار رفته در این گجت نیز قیمت بالایی دارند. تراشه‌های M۲ و R۱ برای پردازش تصاویر و ویدیو‌ها استفاده می‌شوند. اگر بر فرض مثال، هزینه اسمبل کردن قطعات و بسته‌بندی هر یک از دستگاه‌های ویژن پرو ۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد، قیمت نهایی این گجت به ۲۰۰۰ دلار می‌رسد و ۱۵۰۰ دلار با قیمتی که اپل برای این گجت در نظر گرفته است، فرق دارد.

عملکرد تراشه‌های ویژن پرو

همچنین باید به این نکنه نیز توجه کرد که این گجت هوشمند، کیفیت بالایی را ندارد. به طوری که برخی از کاربران گزارش داده‌اند که شیشه ویژن پرو، خود به خود دچار ترک و شکستگی شده است. حالا به نظر شما ویژن پرو اپل با این قیمت ارزش خرید دارد یا خیر؟ آیا اپل قیمت این محصول را در سری‌های بعدی کاهش می‌دهد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید