استوار مثل کوهجاری مثل رود

علت پر شدن حافظه گوشی (حافظه پره ولی چیزی توش نیست)

اگر گوشی شما با پیغامی مبنی بر پر بودن حافظه داخلی مواجه است اما با این حال هیچ فایل پر حجمی در گوشی ندارید، حتماً این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۲۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
علت پر شدن حافظه گوشی (حافظه پره ولی چیزی توش نیست)

یکی از مشکلاتی که امروزه کاربران زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، پر بودن حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند است. در صورتی که حافظه گوشی پر باشد، عملاً با آن گوشی دیگر نمی‌توان کاری را انجام داد. در این مقاله قصد داریم به چند تا از رایج‌ترین دلایلی که باعث پر شدن حافظه داخلی گوشی همراه می‌شوند، اشاره کنیم.

پر بودن حافظه داخلی گوشی دلایل متعددی دارد و نمی‌توان به طور قطع اعلام کرد که مشکل در کدام قسمت است. در برخی موارد مشاهده شده است که هیچگونه فایل پر حجمی روی گوشی وجود ندارد اما باز هم با اخطار پر بودن حافظه رو به رو می‌شوید.

1. پاک کردن حافظه پنهان برنامه‌ها (Clear Cache)

به منظور پاک کردن حافظه داخلی گوشی، بهتر است که هر به یک ماه بخش حافظه پنهان گوشی را پاک کنید. در گوشی‌های شیائومی این موضوع در برنامه Cleaner قابل دسترسی است. در سایر برند‌ها نیز با مراجعه به بخش تنظیمات، می‌توان به این منو دسترسی پیدا کرد.

همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات و سپس منوی برنامه، تک تک اپلیکیشن‌های موجود بر روی گوشی را باز کرده و حافظه پنهان آن‌ها را به طور دستی پاک کنید. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به دلیل حجم زیاد تصاویر و ویدیو‌ها و همچنین پیام‌هایی که منتقل می‌کنند، معمولاً دارای حافظه پنهان زیادی می‌باشند.

پاک کردن حافظه پنهان

2. ویروسی شدن گوشی؛ تلفن همراه خود را ویروس کشی کنید

امروزه بدافزار‌های مخرب و زیادی وارد دنیای مجازی شده‌اند و قابلیت این را دارند که فعالیت تمامی بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی را مختل کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث نمایش پیغام پر بودن حافظه داخلی گوشی شود، ویروسی شدن گوشی است. اگر شما هیچ فایلی روی گوشی ندارید اما باز هم با این پیغام مواجه می‌شوید، شایدگوشی شما ویروسی شده باشد. در این صورت حتماً گوشی خود را نزد تعمیرکاران ببرید تا آن را ویروس کشی کنند.

کارت حافظه

3. پاک کردن اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌شوند

برنامه‌ها معمولاً علاوه بر حجمی که دارند، حافظه پنهان زیادی را نیز به دنبال دارند. این موضوع باعث می‌شود که شما از وجود حافظه پنهان آن برنامه غافل شوید و موجب اشغال بخشی از حافظه داخلی می‌گردد. برای جلوگیری از این مشکل، برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را به طور کلی از روی گوشی پاک کنید.

4. تاریخچه مرورگر گوشیتان را پاک کنید

مرورگر گوشی هر کاری که شما انجام دهید را ثبت می‌کنند. به طور کلی، در بخش تاریخچه جستجو مرورگر گوشیتان تمامی صفحات و وب سایت‌هایی که تا کنون از آن‌ها بازدید کرده‌اید را یادداشت کرده است. این نکته می‌تواند باعث شود که حجم زیادی از حافظه داخلی گوشی را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش پاک پردن سابقه جستجو مرورگر گوشی

حافظه داخلی پر است

در نهایت باید به این نکته توجه کرد که در امروزه گوشی‌هایی که ظرفیت حافظه داخلی آن‌ها کمتر از ۱۲۸ گیگابایت است، عملاً جایگاهی در انتخاب مشتریان نخواهند داشت. باتوجه به وجود اپلیکیشن‌های متعدد و فایل‌های چند رسانه‌ای حجیم، پیشنهاد می‌گردد که حتماً گوشی‌هایی را خریداری کنید که حداقل ظرفیت حافظه داخلی آن‌ها ۱۲۸ گیگابایتی باشد.

این‌ها مهم‌ترین عواملی بودند که در مواقعی که فایل پر حجمی در گوشی وجود ندارد، باعث می‌شوند که حافظه داخلی گوشی همچنان پر باشد. به نظر شما چه دلایل دیگری می‌تواند حافظه گوشی را به طور پنهانی اشغال کند؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید