استوار مثل کوهجاری مثل رود

فروش گوشی‌های سامسونگ در بازار کره جنوبی 3 برابر بیشتر از اپل است

با توجه به کاهش کلی فروش گوشی‌های هوشمند در کشور کره، اما مردم این کشور استقبال خوبی از گوشی‌های اپل به عمل آوردند. با توجه به اینکه سامسونگ فروش بیشتری داشته، این کمپانی اپل بوده که روند رو به رشدی را به ثبت رسانده است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
فروش گوشی‌های سامسونگ در بازار کره جنوبی 3 برابر بیشتر از اپل است

کمپانی اپل نبض بازار جهانی در سال ۲۰۲۳ را در دست گرفته و بیشترین عرضه در بازار‌های جهانی متعلق به محصولات این شرکت آمریکایی بود. اما در بازار کشور کره جنوبی اوضاع متفاوت است و سامسونگ توانسته دست بالاتری نسبت به اپل داشته باشد و حدوداً سه برابر فروش بیشتری را نسبت به گوشی‌های اپل تجربه کند.

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در سال ۲۰۲۳، میزان فروش گوشی‌های کمپانی اپل پیشرفت چشمگیری در بازار این کشور داشته است.

وضعیت بازار کره جنوبی در سال ۲۰۲۳؛ پیشرفت اپل اما ناکام در رسیدن به سامسونگ!

طبق آماری که یکی از خبرگزاری‌های معتبر کره‌ای از وضعیت بازار موبایلی این کشور در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است، گوشی‌های سامسونگ همچنان در بازار این کشور مقام پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند و گوشی‌های اپل در حال تعقیب این عنوان به سر می‌برند. سهم بازار گوشی‌های اپل برای اولین بار در کره از ۲۵ درصد فراتر رفت.

کمپانی اپل در سال ۲۰۲۳ توانستند از افت شرکت سامسونگ نهایت استفاده را ببرد و اختلاف خود را با این شرکت در بازار کره، کاهش دهد. کمپانی اپل به فروش ۳ درصد بیشتر نسبت به گذشته، توانست ۲۵ درصد از بازار این کشور را به خود اختصاص دهد.

برخلاف پیشرفت چشمگیری که کمپانی اپل داشته، کمپانی سامسونگ با منفی ۲ درصد فروش کمتر نسبت به سال گذشته توانست ۷۳ درصد از بازار کشورش را به خود اختصاص دهد. با این حال همچنان به عنوان پرفروش‌ترین برند در بازار موبایلی کره شناخته می‌شود.

سامسونگ و اپل

با توجه به این آمار، فقط ۲ درصد از بازار کره در سال ۲۰۲۳ به سایر برند‌ها اختصاص داشته است. همچنین گفته شده در سال ۲۰۲۳، حدود ۱۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رفته است. این آمار نسبت به سال گذشته با ۸ درصد کاهش رو به رو بوده است. به نظر شما اپل در چه سال می‌تواند جایگاه سامسونگ را در کشور کره از آن خود کند؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید