استوار مثل کوهجاری مثل رود

عجایب شیائومی؛ از تولید سیستم عامل تا اثر هنری در موزه

هر برند جهانی داستا‌ن‌های عجیب خود را دارد. در این نوشته با تعدادی از داستان‌های عجیب شیائومی آشنا خواهیم شد.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۳۰
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
عجایب شیائومی؛ از تولید سیستم عامل تا اثر هنری در موزه

شیائومی به عنوان جوان‌ترین تولید کننده‌ تلفن همراه در جهان شناخته می‌شود. با وجود اینکه، مدت زمان کوتاهی است که شیائومی وارد بازارهای جهانی شده است اما موفقیت‌های زیادی داشته است. 

برند شیائومی در قالب یک شرکت نرم‌افزاری کار خود را شروع کرد و توانست در سال 2010 رابط کاربری مخصوص خود را بر پایه‌ی اندروید با نام MIUI تولید کند. در سال 2011 هم اولین گوشی را با نام MI 1 وارد بازار کردند. این آغاز ماجرای شیائومی بود و به شکلی ادامه پیدا کرد که در سال 2014 توانست رتبه‌ی اول فروش در بازار چین را به خود اختصاص دهد.

لوگوی شیائومی؛ برگرفته از ماموریت غیر ممکن 

لوگوی شیائومی با استفاده از کلمه‌ی اختصاری Mi طراحی شده است. در واقع این کلمه‌ی اختصاری در معنای عملیات غیرممکن (Mission Impossible) است البته که به آن فیلم محبوب و مشهور ارتباطی ندارد. بلکه مدیران و موسسان این برند در ابتدای کار این کلمه را انتخاب کردند تا راه طولانی رسیدن به اهداف خود را نشان دهند و مسیر طولانی خود را فراموش نکنند.

Xiaomi logo

فروش 1.3 میلیون گوشی در یک روز 

در واقع شیائومی دو رکورد جهانی ثبت شده در کتاب گینس دارد. در سال 2014 شیائومی رکورد "بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند در یک روز" با 1.3 میلیون دستگاه در یک روز، به نام خود به ثبت رسانده است. شیائومی یک سال این رکورد را حفظ و در سال 2015، مجددا خود شرکت شیائومی با فروش 2.1 میلیون دستگاه در یک روز، رکورد فروش را شکست.

1000 کارمند به دنبال ارتقای کیفیت دوربین‌ها 

شیائومی دپارتمان اختصاصی خود را دارد که به صورت حرفه‌ای به دنبال توسعه‌ی توانایی‌های دوربین و تصویربرداری در گوشی‌های هوشمند است. این دپارتمان اختصاصی، 1000 کارمند در 9 بخش مختلف در شهرهای پکن، توکیو، پاریس و سن دیگو دارد.

گوشی‌های هوشمند شیائومی در موزه

بله درسته! گوشی‌های هوشمند شیائومی را در موزه هم می‌توانید پیدا کنید. در حال حاضر دو گوشی Mi MIX و Mi MIX 2 در نمایش دائمی در پاریس، موزه‌ی پامپیدو، در بخش هنرهای مدرن حضور دارند. مدیر این موزه بر این باور است که این دو گوشی ترکیب‌های فوق‌العاده‌ای از هنر و تکنولوژی در طراحی قطعات امروز هستند.

Mi MIX 

تمامی برندهای معروف جهانی داستان‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند. اما شاید بتوان گفت حضور گوشی به عنوان یک اثر هنری در موزه عجیب‌ترین داستان برند شیائومی است. 


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید