استوار مثل کوهجاری مثل رود

گوشی‌های آیفون در آبان ماه آپدیت می‌شوند

طبق خبرهای منتشر شده، دوم آبان ماه آپدیت جدید شرکت اپل منتشر می‌شود و کاربران می‌توانند گوشی های خود را به آخرین نسخه ios ارتقا دهند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
گوشی‌های آیفون در آبان ماه آپدیت می‌شوند

این آپدیت شامل اضافه شدن بخش های مختلف به این گوشی‌ها است که در ادامه به آن ها می‌پردازیم ولی موضوع اصلی و دلیل اصلی این آپدیت اصلاح مقدار SAR است.

این آپدیت بیشتر برای کدام گوشی ها و کدام کشور ها است؟

آپدیت ios 17.1 بیشتر به منظور اصلاح گوشی آیفون 12 و همچنین برای کشور فرانسه ارائه می‌شود البته همه کاربران سراسر جهان می‌توانند از این آپدیت بهره‌مند شوند. SAR میزان تابش الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه را مشخص می‌کند. این مقدار در آیفون 12، حدود 5.7 وات بر‌ کیلوگرم بوده که بالاتر از حد تعیین شده توسط اتحادیه اروپا است.

بر این اساس فروش گوشی آیفون 12 تا اطلاع ثانوی در کشور فرانسه ممنوع شد و با توجه به این موضوع، شرکت اپل طی اطلاعیه ای اعلام کرد که این مشکل را با یک آپدیت نرم افزاری رفع خواهد کرد.

france-bans-iphone-12-sales

امکانات دیگر این آپدیت چیست؟

امکانات دیگر آپدیت ios 17.1 را این گونه می‌توان عنوان کرد:

  • سیستم علاقه‌مندی‌ها برای اپل موزیک
  • پشتیبانی ایردراپ از اینترنت
  • گزینه‌های جدید برای مشاهده موجودی بانک در برنامه Wallet
  • نشانگر چراغ‌قوه در دینامیک آیلند

پشتیبانی از کنترلر نینتندو سوییچ N64 و همچنین بهبود عملکرد آیفون وقتی که در جیب باشد؛ مثلاً بخش Photo Shuffle در لا‌ک‌اسکرین و برخی از ویژگی‌های دکمه اکشن در آیفون‌های 15 پرو و پرو مکس (مانند دوربین، چراغ‌قوه، یادداشت صوتی، فوکوس و ذره‌بین) غیرفعال می‌شوند.

کمپانی اپل جدیداً با مشکلات نرم افزاری رو به رو شده است و مشکل SAR را هم عملکرد تشخیص off-body بیان کرده به گونه ای که وقتی گوشی با بدن تماس نداشته باشد این امواج بیشتر میشود و در آپدیت جدید این قابلیت در کشور فرانسه غیرفعال خواهد شد. شرکت اپل پس از رفع مشکلات نرم افزاری آیفون 15 حالا باید به سراغ حل مشکل به وجود آمده در آیفون 12 برود و انتظار میرود که کمپانی اپل از این به بعد توجه بیشتری در نرم افزار های گوشی های نسل بعد خود داشته باشد که دیگر شاهد همچین اتفاقاتی نباشیم.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید