استوار مثل کوهجاری مثل رود

معنی Reboot در گوشی‌های شیائومی چیست؟

به زبان ساده، Reboot همان خاموش و روشن کردن گوشی است که به آن ری‌استارت نیز می‌گویند. در این مقاله می‌خواهیم به مزایای Reboot کردن گوشی و همچنین نحوه Reboot کردن گوشی‌های شیائومی بپردازیم.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۰۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
معنی Reboot در گوشی‌های شیائومی چیست؟

شاید شما هم تا به حال با کلمه Reboot در گوشی شیائومی رو به رو شده‌اید یا اسم آن را شنیده‌اید. اگر نمی‌دانید که Reboot به چه معنایی است و چه کاری را انجام می‌دهد، حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. اگر بخواهیم به طور کلی واضح بیان کنیم، Reboot به معنای ریستارت (خاموش و روشن) کردن است. این کار بیشتر برای مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که گوشی هنگ کرده باشد.

Reboot چیست و چگونه عمل می‌کند؟

Reboot نام دیگر خاموش و روشن کردن گوشی است. در این حالت، گوشی شما خاموش می‌شود و تمامی برنامه‌های فعال بسته خواهند شد. بلافاصله بعد از خاموش شدن، گوشی به طور خودکار روشن می‌شود. در این حالت، هیچکدام از داده‌ها و اطلاعاتتان حذف نخواهند شد و فقط حافظه پنهان گوشی پاک می‌شود. این کار موجب می‌شود که حافظه داخلی گوشی کمی خالی شود.

بعضی مواقع که گوشی شیائومی شما هنگ می‌کند، این عمل به صورت خود به خود اتفاق می‌افتد و هیچ جای نگرانی در این باره وجود ندارد. هنگ کردن گوشی، به غیر از مواقعی که گوشی ویروسی شده باشد، معمولاً در زمانی اتفاق می‌افتد که حافظه گوشی شما پر شده و گوشی قادر به انجام کاری نیست. در این حالت، گوشی شما با خاموش و روشن شدن فضای پنهان گوشی را پاک می‌کند و فضای بیشتری در اختیار گوشی برای فعالیت‌های گوناگون قرار می‌گیرد.

چگونه گوشی شیائومی خود را Reboot کنیم؟

برای Reboot کردن گوشی‌های شیائومی مسیر راحتی در پیش دارید. به منظور خاموش و روشن کردن گوشی‌های شیائومی، به آموزش زیر توجه کنید:

  1. کلید پاور (خاموش و روشن) را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا صفحه‌ای برایتان باز شود.
  2. در صفحه باز شده، گزینه Reboot را انتخاب کنید.

    Reboot کردن گوشی شیائومی

  3. در بعضی از مدل‌ها به محض انتخاب گزینه Reboot، گوشی شما خاموش و روشن می‌شود و در بعضی از مدل‌ها نیز نیاز به تأییدیه دارد که باید آن را تأیید کنید.
    Reboot کردن گوشی شیائومی

  4. حالا کمی صبر کنید تا گوشی شما خود به خود روشن شود.

با این کار، شما حافظه گوشی شما حود را پاکسازی می‌کنید و همچنین Reboot کردن موجب سریع‌تر شدن فعالیت گوشی خواهد شد. آیا تا به حال گوشی شما هنگ کرده است؟ در این حالت به طور خودکار Reboot شده است یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید