استوار مثل کوهجاری مثل رود

قابلیت NFC در گوشی‌های شیائومی چیست؟

قابلیت NFC یکی از فناوری‌هایی است که روی اکثر گوشی‌های جدید قرار گرفته است. این قابلیت کار‌های متعددی از جمله پرداخت‌های روزمره را می‌تواند انجام دهد.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۰۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
قابلیت NFC در گوشی‌های شیائومی چیست؟

حتماً تا به حال در گوشی‌های شیائومی گزینه NFC را مشاهده کرده‌اید یا حداقل این عبارت به گوش شما خورده است. شاید در آن هنگام برای شما سؤال پیش آمده است که منظور از NFC چیست و قرار است چه کار‌هایی را انجام دهد؟ برای پاسخ به این سؤال، در ادامه با ما همراه باشید.

منظور از NFC در گوشی‌های شیائومی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ابتدا قبل از اینکه با کارایی و چگونگی کار با این قابلیت آشنا شویم، باید بدانیم که این قابلیت چیست. کلمه NFC که در گوشی‌های خود مشاهده می‌نمایید، مخفف عبارت Near Field Communication است که معنای ارتباط میدان نزدیک می‌دهد.

حالا با این پیش زمینه، به سراغ شیوه عملکرد این قابلیت می‌رویم. قابلیت NFC همانطور که از اسمش پیداست، فقط در فواصل بسیار نزدیک کاربرد دارد. با این قابلیت می‌توانید دو دستگاهی که به تراشه NFC مجهز هستند را به یکدیگر نزدیک کنید تا ارتباطی رادیویی بین یکدیگر برقرار کنند. دو دستگاه برای تبادل داده باید فاصله‌ای حدود ۴ سانتی‌متر داشته باشند که این امر باعث افزایش امنیت در این فناوری است.

همچنین با استفاده از فناوری NFC شما می‌توانید از تمامی کارت‌هایتان بی‌نیاز شوید. به گونه‌ای که می‌توانید اطلاعات کارت‌های عابربانک و یا کارت‌های مخصوص حمل و نقل عمومی و... را روی NFC گوشی ذخیره کنید و به جای این کارت‌ها، از گوشی استفاده کنید. به گونه‌ای که مثلاً به جای کارت کشیدن در دستگاه کارتخوان، می‌توانید گوشی خود را به آن نزدیک کنید و پرداخت‌هایتان را به سادگی انجام دهید.

چگونه بفهمیم گوشی ما از NFC پشتیبانی می‌کند و چگونه آن را روی گوشی شیائومی فعال کنیم؟

برای فعال کردن قابلیت NFC روی گوشی‌های شیائومی دو روش وجود دارد که در ادامه به هر دو آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

روش اول:

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. به بخش اتصال و اشتراک‌گذاری(Connection & sharing) بروید.

    به بخش اتصال و اشتراک‌گذاری(Connection & sharing) بروید.

  3. گزینه NFC را فعال کنید.

    گزینه NFC را فعال کنید.

روش دوم:

  1. انگشت خود را از بالای صفحه نمایش به پایین بکشید تا وارد بخش دسترسی سریع شوید.
  2. حالا در این بخش گزینه NFC را پیدا کنید و آن را فعال کنید.

    NFC را پیدا کنید و آن را فعال کنید

برای آگاهی از اینکه بفهمید گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا نه، فقط کافی است که مراحل بالا را دنبال کنید. اگر گزینه NFC را مشاهده کردید، به این معنا است که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و اگر آن را مشاهده نکردید، یعنی گوشی شما به قابلیت NFC مجهز نیست. اکثر گوشی‌های جدید و امروزی از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

حالا که با مفهوم NFC و کاربرد آن آشنا شدید، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این فناوری هنوز در ایران برای بحث پرداخت‌ها فعال نیست و عملاً به کار شما نمی‌آید. در چند سال اخیر اپراتور‌ها و بانک‌های مختلف در حال توسعه زیرساخت فناوری NFC هستند تا در آینده‌ای نزدیک بتوانید از این قابلیت بهرمند شوید. به نظر شما قابلیت NFC در زمینه پرداخت‌ها، از چه زمانی برای ایرانیان فعال می‌شود؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید