استوار مثل کوهجاری مثل رود

عملکرد دوربین شیائومی 14 اصلا راضی‌کننده نبود است

سایت معروف و معتبر DxoMark که در زمینه مقایسه بخش‌های مختلف گوشی‌ها فعالیت می‌کند، این بار به سراغ تست و بررسی دوربین گوشی شیائومی 14 رفته که این گوشی در رده 28ام قرار گرفته است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۱۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
عملکرد دوربین شیائومی 14 اصلا راضی‌کننده نبود است

طبق نتایجی که از عملکرد دوربین گوشی پرچمدار شیائومی ۱۴ به دست آمده، این گوشی در این بخش عملکرد درخشانی را به ثبت نرسانده است. به نظر می‌رسید که این گوشی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. گوشی شیائومی ۱۴ در بخش عملکرد دوربین توانست در جایگاه ۲۸ اُم بین تمامی گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد. یعنی ضعیف‌تر از گوشی‌های نسل قبلی است.

شیائومی ۱۴ در بخش عملکرد دوربین؛ به دور از تصور و ناراحت‌کننده!

با توجه به تست و بررسی‌هایی که سایت معتبر DxoMark بر روی دوربین گوشی شیائومی ۱۴ انجام داده است، این گوشی با کسب ۱۳۸ امتیاز توانست در رتبه ۲۸اُم در بین تمامی گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد. در صدر لیست بهترین دوربین موبایل، نام گوشی هواوی میت ۶۰ پرو+ با کسب امتیاز ۱۵۷ به چشم می‌خورد. همچنین گوشی شیائومی ۱۴ عملیات پردازشی را به وسیله تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ انجام می‌دهد و باید عکس‌ها از نظر پردازشی قابل قبول به نظر برسند.

دوربین گوشی شیائومی ۱۴ در بخش‌های عکس‌های ثابت، بوکه، ویدیو و زوم، توانسته به تریتیب امتیازات ۱۳۷ - ۵۵ - ۷۳ و ۱۳۴ را کسب کند. همچنین در بخش ویدیو نیز امتیاز ۱۳۸ را به ثبت رسانده است. گوشی شیائومی ۱۴ از دوربین سه‌گانه با پیکربندی لنز اصلی ۵۰ مگایپیکسلی، لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی عرضه شده است.

نتایج DxoMark شیائومی 14

این گوشی، بالاتر از خود، گوشی شیائومی ۱۳ اولترا را مشاهده می‌کند. این به منظور آن است که شیائومی حتی موفق به ساخت محصولی بهتر از مدل نسل قبلی نشده است. گفته می‌شود که این گوشی در نور کم  کیفیت فیلمبرداری ضعیفی دارد و همچنین در برخی مواقع که نور به شدت زیاد است، جزئیات کم و کنتراست بالایی را در تصاویر شاهد هستیم. به نظر شما گوشی شیائومی ۱۴ پرو و شیائومی ۱۴ اولترا نیز مثل این گوشی ناامید‌کننده ظاهر می‌شوند یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید