استوار مثل کوهجاری مثل رود

برنده و بازنده‌های شیائومی در سال 2023

با توجه به بازخوردها می‌توان شیائومی را برنده معرفی کرد اما در نگاه تخصصی‌تر باخت‌هایی هم در کارنامه‌ی کاری این شرکت دیده می‌شود. در این نوشته با تمام برد و باخت‌های شیائومی آشنا می‌شوید.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۱۰
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
برنده و بازنده‌های شیائومی در سال 2023

به صورت کلی سال 2023 سال تقریبا خوبی برای شیائومی محسوب می‌شود؛ حداقل اگر خط تولید و نوآوری‌های این شرکت در محصولات جدید را در نظر بگیریم. البته که فروش شیائومی در سال 2023 عالی نبود اما با توجه به مشکلات اقتصاد جهانی و دسترسی به گوشی‌های شیائومی در نقاط مختلف جهان، یک مسئله‌ی قابل توجیح است. در این نوشته برنده‌ها و بازنده‌های شیائومی در سال گذشته را باهم بررسی خواهیم کرد.

برنده | سری‌های 13 شیائومی و بالاتر از همه 13 Ultra

سری 13 گوشی‌های شیائومی در سال 2023 یک موفقیت بزرگ بود؛ از Small Xiaomi 13 که از رقیبان جدی گوشی‌های پرچمدار است، در حالی که 13 Pro یک توازن خوب در اجرای برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در واقع این سری از گوشی‌های یک پیشرفت قابل توجه و اساسی را نسبت به نسل قبلی خود در اختیار کاربر قرار می‌دهد و با توجه به هم رده‌های خود لیاقت توجه بیشتری دارد.

و در نهایت گل سر سبد سری 13، 13 Ultra است که در تعداد محدود در بازار جهانی به فروش گذاشته شد. این گوشی از نسل‌های قبلی خود خوش دست‌تر است و امکان عکسبرداری با زوم دقیق‌تر و جزئیات بیشتر و در سرعت بالاتر را در کنار شارژ سریع‌تر و باتری بهتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سری 13 شیائومی

بازنده | Xiaomi Mix Fold 3

قطعا این گوشی نسبت به نسل‌های قبل از خود پیشرفتی بزرگ به خصوص در زمینه‌ی دوربین و تصویربرداری تلقی می‌شود. در واقع این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های تاشو به همراه بهترین تجهیزات دوربین و تصویربرداری شناخته می‌شود. پس برای چه به عنوان بازنده در این لیست قرار گرفته است؟

در این گوشی از آخرین نسخه‌ی سیستم عامل MIUI استفاده شده است؛ اما این سیستم عامل نمی‌تواند یک تجربه‌ی مولتی تسکینگ برنامه‌ریزی شده را برای کاربر فراهم کند. علاوه بر این موارد، Xiaomi Mix Fold 3 همچنان در زمینه‌ی اجرا دچار مشکل است و در اجرای بعضی از برنامه‌ها داغ می‌کند. در زمان فیلمبرداری 4K هم ثبات و عدم لرزش تصویر وجود ندارد. در واقع در نقطه‌ی قوت خود که تصویربرداری است به صورت جزئی مشکلات زیادی دارد که برای یک گوشی تاشوی هوشمند گران قیمت بیش از حد به نظر می‌رسد.

گوشی میکس فولد 3

برنده | سری گوشی‌های Redmi note 12

مطابق معمول گوشی سری Redmi note در میان گوشی‌های تولید شده در سال، به گوشی‌های محبوب میان رده در این صنعت تبدیل می‌شوند. اکثر گوشی‌های این سری از بهترین و جدیدترین تجهیزات سخت‌افزاری استفاده می‌کنند و در زمینه‌ی قیمت به شدت در رقابت با یکدیگر هستند. در واقع شیائومی با ارائه‌ی هر دو نسخه‌ی 4G و 5G با یک سخت‌افزار قوی و عالی در کنار قیمت مناسب کاربران دنیای دیجیتال را شگفت زده کرده است.

سری نوت 12 شیائومی

بازنده | سری گوش‌های Poco

احساس می‌شود که سری پوکو پس از چند سری اول پیشرفت چندانی نداشته است و حتی خط تولید امسال کسل کننده به نظر می‌رسد حتی اگر پرچمدارهای Poco F5 و Poco F5 Pro را در نظر بگیریم. پرچمدارهای امسال از لحاظ سخت‌افزاری به خصوص در قسمت دوربین و تصویربرداری متناسب قیمت خود نیستند. در گوشی‌های میان رده هم از سخت افزار ایده‌آل استفاده نشده است. به صورت کلی نمونه‌ی بسیار ضعیف‌تری نسبت سری Note 12 هستند.

سری گوشی‌های Poco

به نظر شما این لیست از برنده‌ها و بازنده‌های شیائومی تا چه حد به واقعیت و نظرات کاربران نسبت به گوشی‌های شیائومی نزدیک است؟ جای چه گوشی‌های در این لیست خالی است؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید